Vad har DU för skoter och varför?

daniels

Välkänd medlem
7 jan 2005
318
0
16
Yamaha SX600 ... ville ha Elstart, back, ville inte att den skulle gått långt, utan skador och ville inte ge mer än 35000..
Då passade denna.
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Hade en polaris xlt sks 93a som jag var mäkta nöjd med, bränslesnål,snygg,lätt en bra skoter på alla sätt men har alltid varit en yamaha nisse i alla år som båtgalning så enda felet igentligen var väl boggin med typ 12centemeters traveling och det fruktansvärda ljudet
från en icke svensk monterad pipa så blev det en 600 venture 04a.
 

snoken

Aktiv medlem
1 jan 2000
82
0
6
Yamaha V-Max 700 DX ER -00 En skön sportig gubbtouring med SLP slutburk för det rätta ljudet.
 
E

Ej medlem/Inloggad

Skoter

Jag kör även denna vinter min Viper 03` som jag tog ut till förra säsongen.
Valet av skoter baserar sig främst på att den är oerhört välbalanserad och allmänt lättkörd, det går att köra ruggigt snabbt med full kontroll efter lederna, och dom behöver absolut inte vara släta..
Vipern komunicerar väldigt bra med föraren så överraskad blir man aldrig. Mer behövs egentligen inte sägas men jag tar det engång till, motorn, den är helt underbar med sin oerhört fina gång och sköna sound, man kan bara inte bli less den!
För den som vill finns även trippelrör och Öhlins, vips så har man en dräpare av rang!

Men till nästa säsong skall den bytas ut, gärna mot en Viper MM om det finns kvar någon ny i butik annars blir det en M7 eller RS Vector Mtn, för nästa säsong blir det mer off-led! Frågan är bara hur mycket..,hm..M7 eller RS?
 

Floyden

Välkänd medlem
13 jan 2005
162
0
6
41
örnsköldsvik
Polaris 600 xc

Helt enkelt en lättkörd, snygg och lagomt rapp och snapp skoter för vettig penning.
Köpte min -99a i höstas och har kört ca 10 mil. Ett uttryckt som passar: Helnöjd!
Det sitter styrhöjjare och fotstegslist monterat och det underlättar ju stående körning då jag är 195 lång =)
Once you go polaris you never go...eh...back....?
 
Senast redigerad av en moderator:

Skotran

Välkänd medlem
1 jan 2000
671
0
16
Bjurholm
lynx enduro 583 rave -94 för att den går rätt så bra, har öhlinare orginal och är i en prisklass som passar mig.
 

JesperL

Välkänd medlem
6 sept 2004
156
0
6
41
Ludvika
RS Rage

Bra alround skoter. Inte bäst på något men bra på allt... Bra komfort och bra bränsleförbrukning. Har nog bara positiva saker att berätta om den än så länge... Har ju bara blivit 50 mil än på 2 helger typ, men ska bli många fler... Kan inte tänka mig att gå tillbaka till 2-takt efter denna maskin...
 
E

Ej medlem/Inloggad

RE: Vad har DU för skoter och varfö

jag har en zr 440 sno pro....
anledningen är för att den har ett grmt hållbart chassie med bra dämpare och 440 motorn har dem plockat ur 100 kusar som piskar på som fan! dessutom har jag ett variatorkitt somgörr accet till en upplevelse i sej..
men nu är det dags att gå vidare, ska sälja den så ifall nän e intreserad kan dem skriva till Tobbe_one@hotmail.com.... för vidare info..
 
E

Ej medlem/Inloggad

Vad har DU för skoter och varfö

jag har en polaris 650 -89 , köpte den för att få en bora och billig skoter att bygga om, har lagt ut över 10000kr på delar men den börjar ta form nu.
kommer se ut som en blandning mellan en 650,pro-x ,rmk
med en matta påå 365x 51 mm kammar
 

PerryMason

Aktiv medlem
15 dec 2004
70
0
6
Skellefteå
Jag har en Polaris Indy 500 -93 före detta EFi.Väldigt ordentligt portad, 2st VM38or och AAEN pipa. Med edge X -03 dyna. styrhöjare, crosstyre, Öhlins från SRX 700 i framvagnen, Nu fungerande xtra10boggie med snoprodämpare. och 30mm hk matta. Köpte den för att de är relativt billiga, och finns mkt begade delar till dem. De är en lättskoter, som med dessa mods även skall vara rätt konkurrenskraftig på leden mot nyare maskiner.

Hade tidigare en ZR600 EFi greencklicker -98
Var mkt nöjd med den, trots en hel del rackel. Bytte bort den mot en cross
 

summit 1000

Medlem
31 jan 2005
26
0
1
lövånger
summit 800-02 och summit 1000 för att jag kör helst i orörd natur:) sen så får man inte sätta drag på 1000(garantin). så då får 800 vara dragare....
 

Metta

Välkänd medlem
26 sept 2004
426
0
16
Skellefteå
Varför inte? Kan väl vara kul att höra vad folk kommer att åka på nästa år.
Själv kommer jag att köra en F6 -06, kommer hem i kartong till mig v.36

Varför? Nära till ÅF och bra förmåner.
 
E

ejwbegysv

Kommer denna vinter att köra en Summit 800 X-RS... Tjejen får köra den gamla summiten tills någon köper den...
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
När får du din nya då? kommer den aldrig? tycker du beställde den för år och dar sen

ejwbegysv skrev:
Kommer denna vinter att köra en Summit 800 X-RS... Tjejen får köra den gamla summiten tills någon köper den...
 
E

ejwbegysv

Quethec skrev:
När får du din nya då? kommer den aldrig? tycker du beställde den för år och dar sen
Den kommer i början av dec... Är ju en -07 så den är väl inte tillverkan än.
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Bara att hänga på då. Jag fortsätter att köra Blizzen jag. Ska bara sätta på ny matta så är den körklar ;) kommer även att göra film i vinter. Håll utkik. Veteranskotrar som kör utlovas ;)