vad är det här för olja/yogurt?

evol138

Välkänd medlem
15 aug 2007
202
0
16
Ja du bör ju helt klart byta olja oftare!:hahaha:


vatten och all skit där inne
byt packboxar/o-ringar
 

matta_23

Aktiv medlem
10 mar 2006
62
0
6
umeå
joo har gjort det köpte den när det var så där ;) tror att förra ägaren har kört på vatten med den :)
 

Wetex

Välkänd medlem
1 jan 2000
160
0
16
kört!?! snarare toksänkt!!:hmmmm:

Ha ha fan de värsta jag sett
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Den där har nog fått smaka på det ena och andra, legat på botten av en sjö kanske? Vatten har iallafall blandats med oljan vilket leder till färgen. Byt olja och alla tätningar.
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
joo har gjort det köpte den när det var så där ;) tror att förra ägaren har kört på vatten med den :)
Ser ut som den där har varit under ytan. Kollade du aldrig oljan innan du köpte ? Kolla övriga lager hur dom ser ut. Tex vid sekundären på variator sidan.

Hade fan ringt upp säljaren och frågat vafan han har sålt. Min olja har aldrig varit i närheten av det där.
Vad är det för maskin ? xlv 89 som det står i din profil ?
 

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Äsch... det är ju bara tvätta ur och sen gå igenom lagrerna.. sen dit med locket i med ny olja och sen hålla stumt igen :)
Men det såg lite kletigt ut :) byt även packboxarna när du ändå ska riva....
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Jag har sett mycke vatten sjuka oljor när jag skruvat. men ingen som ens liknar detta då dom flesta trans oljor brukar se ut som baiyles(stavning) så jag är nästan lite funderad på om han verkligen kört med olja där. Men men det kanske är så där den riktigt vatten sjuka oljan ser ut
 

matta_23

Aktiv medlem
10 mar 2006
62
0
6
umeå
haha ojoj fick många svar här :D det är en lynx re 600 -07 för de som undrar och skotern ser faktiskt riktigt bra ut i övrigt.

jag har nu bytt olja iaf drev o kedja såg inte ut att tagigt ngn skada iaf kollade inte lager o packboxar tror ni värkligen det är nödvändigt? isf hur ska jag kolla de och vart?