Våra leder

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
Ok, är det boende längs Dvärsättsvägen som har klagat eller är det längre bort?
nä, det är lite längre upp vid området som kallas Högen.

1. Det känns lite kymigt att korsa vägen alldeles vid viadukten då det är en kurva på vägen där samt att det är rätt brant. Man tar inte med sig ungarna i första hand och defenitivt inte pulkan. Det finns ju möjlighet att köra över längre bort men det innebär några meter på gångväg vilket inte är speciellt önskvärt.
menar du viadukten där man kör över E14 vid övre Dvärsätt eller Järnvägsviadukten vid Nyheden?

2. Det är en trumma från järnvägen som går vidare under Dvärsättsvägen alldeles innan Grönänge. Trumman har också ett rätt så skarpt dike. Vill man ta sig vidare utan att köra över diket måste man upp på vägen, vilket inte känns aktuellt alla gånger.
ja, det är lite besvärligt, det blir bättre när vi har mer snö, problemet är att snutten mellan Dig och Grönänge inte är riktigt officiell än annars kunde vi bygga en bro över diket.

du/ni gör ett kanonjobb!
Tack.:)
 

Qvarn

Välkänd medlem
7 sept 2010
168
0
6
Kluk
www.brutalcs.nu
Hej, jag orkar inte läsa igenom hela tråden men jag vet att det har varit prat om led genom byskogen och tänkte höra hur det går med att få till den?
 

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
skäms :Cry:
missat denna tråden länge.

Byskogen är körbar och avänds men inte officiell än, det har gått i stå lite med byföreningen, ska försöka sparka liv i dom bara jag själv får tid över.

lederna runt Krokom, som är det jag har mest koll på ska vara bra. "min" snutt Kroksgård-Q8 sladda jag häromdan o det har varit lite trafik sen dess så den är fortfarande skitbra, tog även biten till motorgården o Näldsjön så dom är bra också.

Köp ledbevis för att stödja ledunderhållet