Våra leder

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
var ute idag å skottade igen dikena och jämnade till där broarna pajjat längs Näskotts leden. En sladdning nu så blir det fint.
 

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
var ute idag å skottade igen dikena och jämnade till där broarna pajjat längs Näskotts leden. En sladdning nu så blir det fint.
å den e just fixad :)
har också dragit den som var i sämst skick-Hissmovallen-Aspås.
nu törs jag påstå att nästan hela vårt ledsystem är i bra skick!:becky:
 

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
-10 02 07: nu är leden mellan kroksgård motorgården fixad igen efter en veckas sladduppehåll, behövde dra den 2 ggr för att bli bra.

även kört till Backviken/Mjäla i förrgår och igår kväll när jag körde den till o från jobbet var den fortfarande helt orörd och fått frysa till sig i perfekt skick. -mycket underhållande :rock:
 

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Idag har jag varit ut på leden mellen Krokom och Näskott och mätt upp för brobygge. Har även rest upp stolpar, varningskäppar och kollat upp vilka skyltar som behövs. I helgen blir det preliminärt start med att lägga ut telefonstolpar till broarna, sen nästa vecka blir det broplans bygge. Välkomna att hjälpa till ;)
 

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
När det har kommit mer snö =) Är inte ens nån mening att trampa snön än. Ska bygga ett broplan över ett dike på leden mellan Kingsta - Krokom oxå bara den här förbenade kylan släpper nångång! Men så fort det kommit nån dm. till så ska det trampas.
 

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Ska försöka skruva ihop skotern idag, och ut å trampa i morgon. Bara man trampat till en hyfsad grund och klubben fått hem nya sladdragaren så blir det. =)
 

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Nu är bron på plats. Ska ut nån kväll nu å trampa mellan Näskott - Krokom samt skotta igen ett par diken. Är trampat halvvägs nu med fyrhjuling och skoter, så det tar sej. Siktar på att sladda denna sträcka första gången innan jul om jag får tag på en sladd-dragare.
 

Tengil

Välkänd medlem
23 mar 2005
823
48
28
Dvärsätt, Jämtland
Kul att det händer lite med lederna runt Krokom! Flyttar snart till hus i Sandnäset, bland det första jag ska göra är att bli medlem KrokomsMK, verkar finnas många eldsjälar i klubben som har intresse att hålla lederna fina. Skulle gärna hjälpa till i framtiden med leder och dyl. synd bara att jag just nu inte har den perfekta "sladd-dragar-maskinen"...
 

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
Då får jag hälsa dig välkommen.
bara genom att vara medlem o köpa ledbevis gör du nytta men vill du så kan du gärna hänga på när det vankas brobygge eller trampa lederna i början på säsongen.

du kanske vill följa med när vi provkör en eventuell ny ledsträckning mellan Krokom-Östersund?

om du kör via sjön så se upp här: http://public.blu.livefilestore.com/y1pClelvwgH9-bDqTKG3zv4OxsS8AGOlyPfj6YckDXPXqGxI7PZgF6N7HBGoUM83O-JL65PRhcEmsiIIpAB-IwDbQ/råk.bmp?psid=1

http://www.snowmobile.se/articles/0910/public/fredde_badar_20100111_095658/index.shtml
 

Tengil

Välkänd medlem
23 mar 2005
823
48
28
Dvärsätt, Jämtland
Då får jag hälsa dig välkommen.
bara genom att vara medlem o köpa ledbevis gör du nytta men vill du så kan du gärna hänga på när det vankas brobygge eller trampa lederna i början på säsongen.

du kanske vill följa med när vi provkör en eventuell ny ledsträckning mellan Krokom-Östersund?

om du kör via sjön så se upp här: http://public.blu.livefilestore.com/y1pClelvwgH9-bDqTKG3zv4OxsS8AGOlyPfj6YckDXPXqGxI7PZgF6N7HBGoUM83O-JL65PRhcEmsiIIpAB-IwDbQ/råk.bmp?psid=1

http://www.snowmobile.se/articles/0910/public/fredde_badar_20100111_095658/index.shtml
Om jag har hunnit flyttat så följer jag gärna med på den svängen.

Såg att det är ett grund som går strax utanför vårt hus över mot andra sidan, ser ut som om det stämmer med bilden du bifogade. Är det svag is året om även "till höger" om grundet, alltså lite längre in mot viken? Finns det någon möjlighet att ta sig över till andra sidan?
 

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
Om jag har hunnit flyttat så följer jag gärna med på den svängen.

Såg att det är ett grund som går strax utanför vårt hus över mot andra sidan, ser ut som om det stämmer med bilden du bifogade. Är det svag is året om även "till höger" om grundet, alltså lite längre in mot viken? Finns det någon möjlighet att ta sig över till andra sidan?
Nej, det är bara svagt vid det gula. det är bara några meter bred ränna sen är det bra tills du närmar dig Dvärsätt och det blir strömt igen.

köper ni huset av han som har Laitis eller blir ni grannar?

Hojta när du flyttat så ska jag visa var du kan ta dig ut på ledsystemet.
 

Tengil

Välkänd medlem
23 mar 2005
823
48
28
Dvärsätt, Jämtland
Nej, det är bara svagt vid det gula. det är bara några meter bred ränna sen är det bra tills du närmar dig Dvärsätt och det blir strömt igen.

köper ni huset av han som har Laitis eller blir ni grannar?

Hojta när du flyttat så ska jag visa var du kan ta dig ut på ledsystemet.
Ok, då vet jag. Nej, vi bygger nytt i Sandnäset, i det nya området som är längst mot stan till. För närvarande är det bara tre hus som har kommit upp, vårat är det vita huset längst nere vid sjön.

Körde lite i Krokom när jag var yngre, i.o.m att sambon bodde i Hissmofors, men det börjar ju på att bli några år sen nu...så jag hänger gärna med på en liten tur sen så man lär sig att hitta i området.
 

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Välkommen! Härligt med folk som är intresserade av att hjälpa till! Bara att hojta till om du har frågor om leder eller annat.