B
Biosteel
Biosteel. haha lite av båda kanske ;P
Slain. du vet väl att björnar sover på vintern?
haha då va de som jag trodde då :hello:
Biosteel. haha lite av båda kanske ;P
Slain. du vet väl att björnar sover på vintern?
fyfan då hade man ju bara vänt om och sopat den där ***** staven över skallen på skidåkarenjag fick faktist en skidstav smällandes över hjälmen förra vintern också, men jag ksrattade bara för den gick av och när jag var på väg hem så gick skidåkaren med skidorna i handen och med bara en stav
Egentligen grabbar och tjejer, gubbar och gummor så heter det Vinterled och där har alla lika rätt att vara som inte förstör leden, .426H - Vad snackar du om? Lyssna på ordet SKOTERled, den är väl fan inte till för gamla gummor som ska gå med sina barn, eller? Och man får faktiskt köra 70 ifall du inte visste det heller, och det är ganska fort om man tänker efter men det är lagligt.
Ska de gå ute i lössnön då eller? Varför ska de inte gå där? Idiot.folk som promenerar på skoterled...varför ska de just gå där?! jag har verkligen noll förståelse för de.
Jag håller med om att han gjorde fel, men en skoter lever väldigt mycket och jag har otroligt svårt att tro att någon som är ute och går i en skoterled inte hinner flytta sig?!?!(svar på trådskaparens inlägg) Lol, det här är nog ett av dom mest hjärndöda, för att använda ditt eget språkbruk, inlägg jag någonsin läst på forumet. Vems fel var det att det blev en incident? Tänk om det var en 300 kg Bearcat med sladd du hade mött istället? Du skriver ju själv att leden var "väldigt smal och krokig" dessutom dålig sikt. Du körde för fort helt enkelt.
Ska de gå ute i lössnön då eller? Varför ska de inte gå där? Idiot.
Finns gångvägar dem kan gå på istället!! Varför knata på en skoterled och trampa igenom varannat steg?
Har inte heller så mycket förståelse för gångare som går på skoterlederna..Duger inte våra gångvägar??
Snart invaderar dem väl våra europavägar...
Gångvägar? De kanske ville vara närmare naturen?Finns gångvägar dem kan gå på istället!! Varför knata på en skoterled och trampa igenom varannat steg?
Har inte heller så mycket förståelse för gångare som går på skoterlederna..Duger inte våra gångvägar??
Snart invaderar dem väl våra europavägar...
Vill dem närmare naturen får dem väl köpa en skoter!! problemet löst!Gångvägar? De kanske ville vara närmare naturen?
Och det finns ta mig fan inte gångvägar överallt.
Du var minsann en trångsynt person, alla gillar väl inte att åka skoter? Och även om de gör det så kanske de även gillar att vara ute och gå i skogen?Vill dem närmare naturen får dem väl köpa en skoter!! problemet löst!
Finns väl också en anledning till att det inte finns gångvägar överallt...
Låter på dej som du inte är en skoteråkare utan en som är ute och går i spåret!!? och uppskattar alla andra väsen utom just skoteråkare på leden..Du var minsann en trångsynt person, alla gillar väl inte att åka skoter? Och även om de gör det så kanske de även gillar att vara ute och gå i skogen?
Sånt här får en att undra... Hur hade du gjort om du mött en skoter som körde i samma fart som du ?Såg hästar vs leder här nedanför i forumet och jag håller såklart med talaren om att skoter leden bara borde vara till för iallafall bara motorfordon så jag startar en egen tråd där jag vill att ni ska skriva vad det värsta ni mött på leden varit? alltså mest hjärndöda, dumma, oskuldsfulla idioter ni mött på leden
Det värsta jag någonsin mött på en skoterled var förra säsongen då jag var väldigt nära att köra över en mormor/farmor med 2 st 2-4 års små barn på vardera små plast pulkor på en väldigt smal krokig led med en massa träd och buskar nära inpå = noll sikt
Mötte dom i en kurva i ca 40 km/h så med lite onaturlig lycka väjde jag ut rakt mot alla träd men hittade ingen av dem. DÅ skotern stannat kollade jag bak för att se så att barnen klarade sig och då står kärringj****n och skriker och viftar med näven åt mig.
Självklart kände jag mig väldigt skakad efter händelsen men efter att ha kommit hem ångrade jag mig att jag inte gått fram till gumman och lagt fram ett par sanningens ord
så vad är det värsta ni mött på efter leden?
Sånt här får en att undra... Hur hade du gjort om du mött en skoter som körde i samma fart som du ?
Du kan ju förhelvete inte köra fortare än vad sikten tillåter, det är du som har väjningsplikt mot ALLA ANDRA som går osv... växupp.
Jag vet inte var du har fått det där ifrån, jag är en skoteråkare som håller väsendet som skotern gör väldigt högt. Vi har olika åsikter, och därför tror du att jag inte är en skoteråkare? Förtjänar jag inte att vara kallad skoteråkare? Ska en skoteråkare skrika på alla som rör sig på "deras" skoterled utan en skoter under sig enligt dig? Du har då minsann väldigt konstiga idéer.Låter på dej som du inte är en skoteråkare utan en som är ute och går i spåret!!? och uppskattar alla andra väsen utom just skoteråkare på leden..
Jag vet att dem har all rätt att vara där men jag tycker inte att dem hör hemma där, vill dem vara ute och gå i spåret eller rida på deras hästar får dem väl fan se till att betala för det som de flesta skoteråkare gör!!!
Helt klart har vi olika åsikter, jag tycker att på en skoterled ska skotrar köra och inte vara några skidåkare, hästar eller gångare på. Men det är min åsikt.. bara för att lagen säger att dem får vara där betyder inte det att det är rätt..Jag vet inte var du har fått det där ifrån, jag är en skoteråkare som håller väsendet som skotern gör väldigt högt. Vi har olika åsikter, och därför tror du att jag inte är en skoteråkare? Förtjänar jag inte att vara kallad skoteråkare? Ska en skoteråkare skrika på alla som rör sig på "deras" skoterled utan en skoter under sig enligt dig? Du har då minsann väldigt konstiga idéer.
Varför ska de betala för att vara ute och gå i spåret? Det går lika bra att gå i ett spår som inte är sladdat som ett som är det, och jag har inte sagt någonting om hästar.