Värme i skoterpulka

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Då kan vi väl lägga upp en plan och skippa och trigga upp priserna mot varandra?=) Sitter och budar på ebay jag med=)

Fast det är väl det som är spelet men ändå. Visse objekt blir man lite fundersam på när det är samma user som lagt alla bud typ:D
 

Yamma666

Välkänd medlem
21 jan 2012
542
1
16
Sthlm/Hede
En dieselvärmare drar väldigt mycket ström i uppstarten så ska man lämna pulkan för att t.ex. ta en fika är det lika bra att låta värmaren stå och gå. Vet inte hur mycket en D2 drar i uppstarten men min Wallas drar 8A de första 5-10 minuterna och sedan bara 0,6-0,9 A beroende på effektuttag.
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Enligt spec från Eberspächer så glöder D2:an i 140 sekunder efter start.
Den ska då dra max 100w.
Sedan drar den 34w på max, steg 4.
Steg 3 drar 23w, steg 2 drar 12w och på minsta effekt tar den 8w.

När man sedan stänger av den så aktiveras glödstiftet 40sek tydligen.
Vet inte om det är för att bränna rent eller vad det är.
 
Reactions: riderone

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
Då kan vi väl lägga upp en plan och skippa och trigga upp priserna mot varandra?=) Sitter och budar på ebay jag med=)

Fast det är väl det som är spelet men ändå. Visse objekt blir man lite fundersam på när det är samma user som lagt alla bud typ:D
Jo onödigt att trigga priset för varandra.
Vad har du för username på ebay så skippar jag buda där du lagt bud.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
Jo det är väl motsvarigheten till d2an

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
Ja. Ett svenskt pris på satsen finns på erlandsonsbrygga.se så du kan jämföra med ebay

Eller på seasea.se alt bataccenten.se
Hur stor skillnad är det på webasto och eberspächer?
Same same but different?
 

Yamma666

Välkänd medlem
21 jan 2012
542
1
16
Sthlm/Hede
Hur stor skillnad är det på webasto och eberspächer?
Same same but different?
Gissningsvis är de rätt lika. Har en Eberspächer i bilen som har fungerat utan problem i 20.000 mil. VAG har valt Webasto om man vill ha en fabriksmonterad värmare
 

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
Både jag och Lindhaga kan nu meddela att det inte är rekommenderat att köpa beg värmare via ebay. I detta fall eberspächer d2
Vi har båda fått hem värmare dock trasiga, med icke fungerade ECU enhet.
Pris på ECUn verkar vara cirka 4200kr i sverige och via nätet hittade jag för 210 pund, ingen billig sak att byta ut med andra ord.
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Nu är den sista fixen gjord på pulkan.
Luftutblås till rutan.
Har retat mig på att det vill imma igen lite, trots värme i pulkan. Nu ska även detta problem vara ur världen...
Direkt efter värmaren sitter en ställbar Y-fördelare.
Man kan med den välja om man vill ha värme upp på rutan eller nere vid fötterna. Man kan såklart även dela luften mellan fötterna och rutan.


 

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
Sorry A.holm måste fixa bilderna jag lovade.
Min kinavärmare är bara provkörd kortare svängar och än sålänge så fungerar det utan problem.
iofs inte så mycket som kan gå sönder på dom, fick ju även reservdelslista av säljaren så jag skulle kunna beställa delar om något går sönder.
Ska försöka fixa bilder typ helst imorgon!!