Värma mat på pipan!?

Einbach

Välkänd medlem
7 feb 2008
174
0
6
Luleå
Har hört tales om någon typ av låda man kan spänna fast på pipan. Och Den värmer maten medans man kör.

Blev lite nyfiken, vars kan man hitta och läsa om det och är det någon här på här som testat en?

Einbach

Välkänd medlem
7 feb 2008
174
0
6
Luleå
Jo, jag hitta också det där. Men finns det ingenstans man kan beställa i sverige. Och är det ingen som har erfarenhet av något likande?

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
2
38
Selet
Ser ut att vara enkelt att konstruera själv med en gammal matlåda i metall som alla har liggandes.

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
Ser ut att vara enkelt att konstruera själv med en gammal matlåda i metall som alla har liggandes.
Precis svetsa på en slangklämma bara under lådan :p som man skruvar fast på pipan sen bara. Kanske göra nå åt locket också så det sitter bättre så man inte får mat i hela skotern :)

steffemelloydn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.347
1
16
Piteå
Jag har sett en kille som hade gjort en liten platta, ca 12 cm i dia , som var monterad på grenröret. Efter 3 mils körning kunde han steka ägg på den.

fredrick

Välkänd medlem
12 okt 2005
474
0
16
Avesta
Har man en bruksskoter kan man ta två plattjärn ca 10cm långa, och svetsa fast på pipan 5-6cm ifrån varandra. Gör 2 öglor eller hål på varje järn i ändana o fixa 2 fjädrar, sånna som till pipan fast längre o klenare. Sen har man en hållare för bullens pilsnerkorv eller liknande för typ 20kr. Klart på några minuter..

B

Biosteel

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHHAHAAHHAHAHA

nu fick jag mig verkligen ett gott skratt.. de v de roligaste jag ha sett på forumet hittils .. smaka de verkligen gott med baconet sådär haha :)?

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
de finns tom en kokbok för detta endamål, dock grenrör å bil men de ska inte spela roll :D

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
mmm mums lättsaltade bacon med en lätt släng av jordgubbs2t olja smak =P

Last edited: