Värd skoter?

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
Har sett switchbackarna för 5-6tusen mer, så 18tusen för en kort är nog rimligt.
Men till skillnad mot Switchbackarna av samma årsmodell så är den korta helt ok, Switchbacken är fullständigt värdelös......... en sämre boggi/fjädring än den som sitter på 345-SBn som kom -08 finns inte..
 
Reactions: Monkey123

Vesslan

Välkänd medlem
15 sept 2010
921
93
28
Möjligt, en bekant hade en 09:a 600cc. Han var rätt nöjd, det han själv ansåg sig sakna var en bättre matta då den var 32mm och han ville ha 44mm.
Vet inte så mycket om körstilen dock eller förväntningar och krav.
Fjädringen är ju dock ökänd på dem, iaf fram. Boogien är väl mest att folk blev besvikna över att den blev kopplad?
 
Last edited:
Reactions: Monkey123

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Den där har ju dock inte cykelpumparna fram som väl är dom ökända.
Eller tänker du på geometrin när du tänker på fjädringen fram?
 
Reactions: Monkey123

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
Byter man till spindlarna som sitter på proride så får någon annan gärna förklara skillnaden i geometrin mot proride eller axys...
 
Reactions: Monkey123

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
Möjligt, en bekant hade en 09:a 600cc. Han var rätt nöjd, det han själv ansåg sig sakna var en bättre matta då den var 32mm och han ville ha 44mm.
Vet inte så mycket om körstilen dock eller förväntningar och krav.
Fjädringen är ju dock ökänd på dem, iaf fram. Boogien är väl mest att folk blev besvikna över att den blev kopplad?
Det var inte bara det, dom lyckades dessutom på något märkligt vis sätta boggin på fel ställe i chassit också, den var hopplös att få till, och jag hade ändå öhlinare på min SB -08. Enda nya skotern jag bara haft ett år.....

De korta IQ-maskinerna funkar hursomhelst finemangs. Jättetrevliga ledskotrar.
 

Vesslan

Välkänd medlem
15 sept 2010
921
93
28
Den där har ju dock inte cykelpumparna fram som väl är dom ökända.
Eller tänker du på geometrin när du tänker på fjädringen fram?
Tänkte på dem generellt, och då på cykelpumparna.
 

Vesslan

Välkänd medlem
15 sept 2010
921
93
28
Det var inte bara det, dom lyckades dessutom på något märkligt vis sätta boggin på fel ställe i chassit också, den var hopplös att få till, och jag hade ändå öhlinare på min SB -08. Enda nya skotern jag bara haft ett år.....

De korta IQ-maskinerna funkar hursomhelst finemangs. Jättetrevliga ledskotrar.
Så illa? Jäkligt tråkigt köp.
 
Reactions: Nossneros