Trygstad 872 E-tec

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.089
887
113
Stora Blåsjön
I slutändan blir det ungefär samma kostnad om du köper från USA eller direkt i Sverige (av någon som kan grejorna då förstås) det handlar mer om vad man vill lägga pengarna på. För grejor som har med skotrar att göra brukar sällan fungera lika bra här i Sverige som dom påstås göra där borta i USA :)
 

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Jo visst. Men det gäller alla utom R-verkstan pga det endast är dom som är gjorda för "svenska marknaden"

Jo det förutsätter ju att det är någon som värkligen kan om det ska vara värt några tusenlappar mer annars är nog tillverkaren själv den mest kunniga.

Mitt tips. Köp inget bigbore av någon forma som inte kör det på sin egen skoter. Hur ska dom annars kunna hjälpa dej?

Förutsatt att cylindrar å toppar stämmer så skulle jag aldrig våga lite på att den får soppa oavsett vad dom säger. Blir bara att köra in och sedan halvdag i bänken i justera in allt =) I mina drömmar i alla fall. Måste köpa ett bigbore först hehe
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
ehmz ja hängde inte riktigt med nu :) vad är det för moms %? är den inte 25% som på alla andra varor eller? isf blir det dryga 32 utan frakt och tull. räknat på rktek kit. 29.6 på trygstad.. kanske ja som tänkt tokigt
Jo det var jag som var för snabb och bara tänkte på att RkTek kunde sänka värdet på paketet.
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
R-verkstaden framstår alltså som bästa alternativet i Sverige med:

"ROTAX 860CC (kostnad startar på ca 15995kr effekt 165-185hk )"

Tycker dock att det inte framgick om det var E-tec eller Powertec?
Ska slänga iväg ett mail och fråga om lite info.

Edit: De säljer även denna såg jag: "ROTAX 920cc ( Ren racemotor ej för ledkörning från 24995kr över 180hk)"

Men det kanske bara är att köpa sig problem, skippar nog den.
 
Last edited: