Trist haveri på Rotax 550

800 x

Välkänd medlem
1 jan 2000
262
0
16
Hej har en lynx 550 -08 har bara gått 80 mil,
Har samma problem, slangar har börjat smällta, en smörknippel lossnade nu när jag skulle smörja upp den för sommaren.Nån mer som haft problem med smörjnipplarna? Och hur ska man man fixa de med slangarna? Borde inte sånnt gå på garantin? man har ju 2 års?
Tycker det är väldigt dåligt, köper man en 08 så tycker jag att grejena ska hålla..
ang. smörjnipplarna har jag inte kollat än och din fråga om slangen förutsätter jag är oljepumpslangen eller ? gör du en egen " driftig förbättring " så kommer med all säkerhet fab.garantin att ifrågasättas och gör du ingenting är risken stor du får det varmt om benen !
vid nästa service så peka med hela handen på problemet och säg " laga fixa gör vad f.. ni vill sålänge ni åtgärdar problemet " till din handlare .. enda råd jag kan ge faktiskt

iof. finns det en herre uppe i vännäs som formligen älskar allt sånt här tjafs mellan oss vanliga människor och multiföretag ....sverker olofsson !
kanske vi ska göra en samlad skrivelse till han om ärendet ?
 

hampus_

Medlem
6 maj 2008
14
0
1
skellefteå
kanske vi ska göra en samlad skrivelse till han om ärendet ?[/quote]


Tycker jag låter som ett väldigt bra förslag, alla som har en 550 08 borde ju ha de problemmet så vi borde ju vara några stycken..
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Sv: Trist haveri

det värsta är att bombardiär stenvägrar att erkänna dom gjort något galet

Av denna anledning gillar jag kgk suzukis service. Har aldrig haft problem med att få saker på garantin. AC kanske krånglar mycket. Men det är skönt att veta att när det krånglar har man garantier att falla tillbaka på och att man vet att verkstäderna är extremt service-minded och tillmötesgående, man snabba framförallt.
 

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
JA alltså Artic av idag är säkert en förnämlig maskin. Det är som med allt annat att det är lite känslor och servicen på orten som betyder väldigt mycket. Artic var stora här på 70 talet och gjorde en come back med zrt maskinerna i mitten på 90 för att nästan försvinna. Nu börjar det synas lite arctic i spåret igen.

Många bla jag minns Pantera och Eltigre maskinerna från 70 talet för att dom gick utv h-vete(särskillt Eltigre 6000 ) och kanske för att dom gick sönder i tid och otid.


Det vi kanske vill glömma är att dom andra dom var inte så bra dom heller.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Okej.
Jag erkänner. Jag överdrev kraftigt. AC går väl kanske inte hårdast av alla maskiner, sen om de är bäst är subjektivt. Men jag har goda erfarenheter av verkstäderna och goda erfarenheter av AC:s garantiåtaganden.
 

Strikemaster

Välkänd medlem
12 sept 2008
110
0
6
S:a Norrland
Min första fråga på detta forum.

Kan nå'n ta en bild på slangen som tydligen är för nära ljuddämparen, jag har kollat på min och kan inte se vad som skulle kunna smälta och ta eld nära ljuddämparen. Man blir ju lite orolig när man läser om dessa bränder som tydligen skulle kunna drabba "alla nya 550F".

// Strikemaster
 

800 x

Välkänd medlem
1 jan 2000
262
0
16
Min första fråga på detta forum.

Kan nå'n ta en bild på slangen som tydligen är för nära ljuddämparen, jag har kollat på min och kan inte se vad som skulle kunna smälta och ta eld nära ljuddämparen. Man blir ju lite orolig när man läser om dessa bränder som tydligen skulle kunna drabba "alla nya 550F".

// Strikemaster
oljeslangen handlar hela historien vilken du bör kunna lokalisera utan bild