trippmätare F7

Scorpio_Racing

Välkänd medlem
29 jan 2006
772
0
16
39
Östersund
är det nån fler än mej som ha funderat över den? Ibland när jag läser av trippen så känns de inte alls som det stämmer. Men jag har aldrig kollat den så noga att jag märkt nått. Inte annat än att jag oftast åkt längst sträcka av oss som brukar vara ute och åka.
 

Scorpio_Racing

Välkänd medlem
29 jan 2006
772
0
16
39
Östersund
nä det tror jag inte. Ska stå på kilometer. Har för mej att jag har kollat drevningen och att den var orginal. Som nu i helgen stod min på 138km medans dom andras stood på ca 100. Men där kan jag ha gjort bort mej. jag vet inte. På vägen hem så kollade vi lite då och då. på slutet stod min på 44 kilometer och kompisens på 43. Men tycker mej minnas att jag och en kompis tjej som har en f6a ofta hade åkt längre än dom andra när vi har vare ut vintrarna före.
 

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Den stämmer ytterst exakt om allt är som det ska, i lössnö så kan det skilja mot GPS men på hårt är det försummbart?

Har du bytt drivhjul då visar den fel?
 

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Har du nått problem med fladder på hastighetsmätaren, då kan det vara magneten i drivaxeln som är dålig eller glapp i nån kabel, då missar trippen att räkna lite då och då och då lär den visa mindre ibland.
 

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
visst ja, då är det ju bara mindre drihjul eller nått general knas som ger den effekten.