Det räcker med två slangar på dom två rören som går in uppe resp nere på motorn, dra sen upp slangarna vid styrstången fyll på olja så att du ser nivån i den övre, då räcker det! så gjorde man på ski-doo´s isracing-maskiner förr! :hello:En liten bra att veta är ju att om man nu ska koppla bort separata oljesmörjningen som många gör på gamla maskiner måste man på dom med slidmatning fortfarande ha olja i burken som smörjer slidaxeln, går en separat slang ner mellan cylindrarna.
Tycker inte alls att det är någon bra ide att dra slangarna upp till styret inte..Det räcker med två slangar på dom två rören som går in uppe resp nere på motorn, dra sen upp slangarna vid styrstången fyll på olja så att du ser nivån i den övre, då räcker det! så gjorde man på ski-doo´s isracing-maskiner förr! :hello:
du tar bort oljebehållaren och pumpen och pluggar igen alla hål förutom två. där du skall ha den lilla behållaren.ok. Men har inte rört varken förgasare eller luftburk eller nåt på insugssidan och den ser fin ut i cylindrarna. Men en kolvring skulle de ju iofs kunna vara. jaja får väl riva isär och se vad som har hänt då.
Om man sätter dit en separat oljebehållare så är det bara att plugga slangarna från den vanliga oljebållaren? Sen låta den som blandar oljan i bensin vara som vanligt eller?
Oljepumpen som sitter vid slidmatningen? Tar man bort plastdrevet på insidan också? Vad gör man med oljeslangen/uttaget nere vid soppapumpen, bara å plugga eller? Har du en bild utan alltför mycket besvär så får du gärna slänga upp den också.du tar bort oljebehållaren och pumpen och pluggar igen alla hål förutom två. där du skall ha den lilla behållaren.
dvs den uppe på slidhuset och den nere vis slidhuset. och därifrån skall det komma varsin slang till behållaren. (oljan i behållaren smörjer axeln till vattenpumpen och slidmatningen)
fixar en bild åt dig senare om du vill ha det
och sen blandar du oljan i bensinen 2-3%
men först och främst ska du kolla vad som har orsakat felet!