Att helt och hållet bara köra i dynon kan på en motor svagare maskin bli mer av en "bra underlag" set up. Det som är gjort här är att vi har jobbat på snön och sedan gått in och ut ur dynon. Dynon är ett mycket bra verktyg för att hitta små saker som kanske är svårt att känna eller hitta i real life.
-08 så monterade jag DJ kit på två summit xp 800-08. Det var på denn tiden då jag inte brydde mig så mycket annat än att få min egen skoter att gå som jag ville. Racingen var det som tog min tid. När en av dessa två kompisar kom tillbaka och visade sitt missnöje över att skoter gick faktiskt långsammare nu. Han frågade om jag kunnde var snäll och testa den i dynon gratis, för att vi är ju grannar. Ok vi körde med DJ kitet och vi testade även helt org för att se skillnaden. Och när DJ kittet inte gav nå mer annat än lite mer i lägre fart så blev han sur. Kan du göra något åt detta? Jag joxade på lite med andra primär fjädrar och pin vikt. Resultatet blev faktiskt lite bättre i real life när dom testade mot varandra.
Kompisen till grannen som hade köpt kitten släppte i väg ett mail till nämde herre och nämde då min mail adress för vidare diskution om vad jag hade gjort. Det var inte någon specielt trevlig människa som jag pratade med. Mr Dj talade om precis vad han tyckte om min så kallade tilltag, som jag inte hade någon som helst aning om. Att jag hade hållit på med drag racing i 14 år det sket han fullständigt i för han kunnsakper om variator kalibrering var vida överlägsna mina. Så det du läste någonstans är skrivet av honom.
Hehe ungefär det jag väntade mig att höra.

Antog att dynon är väldigt bra för finslipning och se svart på vitt var växlingskurvan dippar osv.
Jag har haft kontakt med DJ och även köpt kit av honom och inte haft några problem med bemötandet. Dock fick jag aldrig någon ordning på REV 440in jag hade hans kit i. Trots frekvent mejlkonversation. Men många amerika produkter verkar halvfärdiga. Och amerikanska konsumenter verkar vilja att allt ska fungera perfekt bolton, utan justering annars är det skit... Vilket jag tycker är lite konstigt då vi alla har olika körstil och olika krav på vad vi vill att maskinen ska göra.
Surrade med dig på telen i våras angående min REV summit 809. (Satt med brutet ben...) Var mycket lärorikt och trevligt att du tar dig tiden att dela med dig av erfarenheter. Zan rör på sig friskt numera!
Kikade lite på "toms 3d arms" såg intressant ut! Visst använder du "någon" variant av justerbar viktarm? Har pratat med andra "åkafortherrar" som haft bra resultat med den typen