Track dyno runs

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
När kan det tänkas att ett kitt kommer till freeride 146 -12? och vad ligger priserna på?

Eller finns det redan?

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Kolla i tråden, tror telnr finns så får du ringa o prata direkt med honom.

morris

Välkänd medlem
1 jan 2000
567
3
16
Gällivare
Har monterat mitt kitt på boondockern och med diablos hjälp över telefon fått hjälp att anpassa efter min körstil, kan bara säga att skillnaden mot original är milsvid!
Grymt klipp i starten, maskin ställer sig rakt upp från stilla och matar på enormt jämfört med standard, håller på att finjustera det sista men kan konstatera att det som visas i mattdynon finns där i verkligheten oxå!
Dessutom är det snöstorm ute, längtar efter att få testa maskinen i det lösa med den här setupen och 50 mm mattan:)
Har inte hunnit vikta om och finjustera min boondocker, bra grund men ska prova flytta lite vikt från pinnen till armen kom vi fram till. Ligger lite lågt i varv från början.. Hur har du viktat? Drevning? Jag Har iofs 59mm mattan så blir väl lite annorlunda kanske. Finns helt klart potential iaf. om du Inte redan gjort det så byt ut 391 remmen mot 377, blev klart mycket bättre och mer stabil i varven.

800PSR

Välkänd medlem
28 feb 2009
1.476
2
16
Vikmanshyttan
I morgon drar jag till snön. ska bli intressant att testa nya skoter och diablos kit. Kompanjonerna åker på sina fjolårsmaskiner så referenserna finns:)))

Last edited:

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Intressant! I morgon ska jag ut och testa av finjusteringarna jag gjort!