Trä platå släpvagn?

pille

Välkänd medlem
29 mar 2010
135
4
18
Östersund
Hej, jag fick en liten fundering, idag har jag en släpvagn där jag får upp 2 skotrar utan bekymmer,
Då slog det mig, hur ser det ut om jag reglar upp en platå som sitter på släpvagnens kanter med just under 20cm utstick bakåt och åt sidorna framåt kanske jag kan dra nån cm till, är jag helt ute och cyklar eller borde kunna få upp en tredje på samma släp då. Och nog ska detta ekipage gå att köra lagligt?
Mvh
// Chrille
Har ni nå bilder från något liknande påhitt släng gärna upp den!
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Är väl ganska många som går så, riggar med pallar och grejer för att kunna hänga maskinerna utanför lämmarna.

Framåt och bakåt kan du låta det sticka ut längre om du vill.
Kravet på 20cm är bara åt sidorna.
Sticker det ut mer än 1 meter bakåt ska det märkas ut med flagga el liknande.
 

Leafo

Välkänd medlem
7 dec 2012
982
1
16
Strängnäs, Messlingen
Många som gör så. Vanligt att man sätter fast en regel framtill så att man får ut skidorna utanför lemmarna för att kunna ha två skotrar bredvid varandra framåt. Sen en tredje inbackad mellan de två.
 

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Eller så svetsar du om släpet som du vill ha det å regga in det så är inte 3 skotrar ett problem:) även om trä trall är lagligt, har en polare i gänget som kört med trall på sin brännan släp för att rymma 2skotrar i flera år utan att bli stoppad.
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
190cm brett släpp med 3 skotrar på är inget problem. Skotern längst bak sticker ut som faen (man måste märka ut) men det gör att kultrycket inte blir extremt.
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
190cm brett släpp med 3 skotrar på är inget problem. Skotern längst bak sticker ut som faen (man måste märka ut) men det gör att kultrycket inte blir extremt.
De måste väl ändå bero på hur lång vagnen är? :)
 

Jaa_kola

Aktiv medlem
16 dec 2012
64
0
6
Norberg
Ska du bygga i trä så blir det ganska tungt. Då minskar lastvikten. Så då finns en risk att du kör olagligt. Beror ju så klart på vad du har för bil/körkort/lastvikt på släpet.