Toppfart på en Pro-xr 440

jonthe_93

Medlem
2 apr 2006
32
0
1
Sv: proxr

ok.. men dom flesta säger att pro xr 440 bara ä skit. att motorn ä skrot.. äre sant elr? fär ja ä ju ute efter å res å hopap å så. int ä dra ur dom å plåga sönder efter nån älv och så..
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Sv: proxr

ok.. men dom flesta säger att pro xr 440 bara ä skit. att motorn ä skrot.. äre sant elr? fär ja ä ju ute efter å res å hopap å så. int ä dra ur dom å plåga sönder efter nån älv och så..
Den som sagt det kan ju inte riktigt veta vad den snackar om, den är bra för crosskörning så är det bara. Sen att man måste skruva mycket hörtill!
 

Niklas.L

Välkänd medlem
5 sept 2006
330
0
16
Sthlm
Sv: proxr

Oviktigt??:hmmmm::hmmmm:
Men va f*n..
Om han nu undrar va det är för topp fart på den, måste man svara så???
Har totalt tröttnat på alla j**la dumm svar.
Det kanske är de som är de avgörande för han om han ska välja den eller en annan skoter.
Kan man bara inte låta bli att svara istället!!!

Är det bara jag som har tröttnat på alla dumma svar?
Om man inte tror sig kunna svaret på nåns fråga så kan man väl bara låta bli att svara något dumt å oviktigt och förlöjliga sig.
Gäller även dom som är nya på detta forum, te.x om nån frågar om nått som för den "vise & erfarna" är en självklarhet så kanske det är så självklart för denna....
Detta är väl ett forum som man ska kunna få hjälp igenom inte göra sig dum i....

SKÄRPNING!!
 

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Sv: proxr

Skit? den personen som sa det borde du ta i örat.
Blivit framröstad som bästa crossmaskin innan IQn fanns och många även idag som föredrar pro xr framför någon annan maskin.

fördelarna är väll att den tål vad fan som helst, grymt skön körställning, otroligt lätt och pigg skoter tror den toppar någonstanns runt 125km/h om ja inte minns fel.
Bland dom startsnabbaste maskinerna på banan.
OTROLIGT snygg!

Nackdelar: Liten tank dock ser jag det som en fördel drar ner rejält på vikten.
Ingen nybörjar skoter kräver lite grann av föraren.
Du ska helst kunna skruva lite granna allmän service en 440maskin behöver tittas till lite oftare än dom andra men smakar det så kostar det, ingen nackdel enligt mig heller älskar 440 motorerna.
Drar väll en del soppa.

Pro X440 03 är den som sägs ha en dålig motor har dock ingen erfarenhet av detta.
Pro XR440 04a har exakt samma motor som IQ 05a möjligtvis är det lite uppgraderat på IQn, enligt många en mycket bra och rolig motor.
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Sv: proxr

Men va f*n..
Om han nu undrar va det är för topp fart på den, måste man svara så???
Har totalt tröttnat på alla j**la dumm svar.
Det kanske är de som är de avgörande för han om han ska välja den eller en annan skoter.
Kan man bara inte låta bli att svara istället!!!

Är det bara jag som har tröttnat på alla dumma svar?
Om man inte tror sig kunna svaret på nåns fråga så kan man väl bara låta bli att svara något dumt å oviktigt och förlöjliga sig.
Gäller även dom som är nya på detta forum, te.x om nån frågar om nått som för den "vise & erfarna" är en självklarhet så kanske det är så självklart för denna....
Detta är väl ett forum som man ska kunna få hjälp igenom inte göra sig dum i....

SKÄRPNING!!
Jaa, du har helt rätt att det var dumt skrivet av mig, jag ber om ursäkt.

MEN...

Själv är jag väldigt less på alla frågor hur snabbt alla skotrar går och hur många hk det är osv. För det första spelar det nån roll om skotern går 140km/h eller 200km/h?? Och för det andra så kanske han ska kolla på en annan modell än en pro xr 440 om det är toppfart han är ute efter. Och det var ingen fråga som är självklar för alla, inte på en sån modell.
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Precis...

Har totalt tröttnat på alla j**la dumma svar här.

Är det bara jag som har tröttnat på alla dumma svar ?
Om man inte vet svaret på nåns fråga så kan man väl bara låta bli att svara, istället för att svara något dumt å oviktigt och förlöjliga sig.

Detta är väl ett forum som man ska kunna få hjälp igenom inte göra sig dum i....

SKÄRPNING!!

BRAVO BRAVO, håller med 100 % :beer:

Tänk vad bra vi hade haft det här på LEDEN om alla tänkte till en extra gång innan de postar något ogenomtänkt !






.
 

Niklas.L

Välkänd medlem
5 sept 2006
330
0
16
Sthlm
Sv: proxr

Jaa, du har helt rätt att det var dumt skrivet av mig, jag ber om ursäkt.

MEN...

Själv är jag väldigt less på alla frågor hur snabbt alla skotrar går och hur många hk det är osv. För det första spelar det nån roll om skotern går 140km/h eller 200km/h?? Och för det andra så kanske han ska kolla på en annan modell än en pro xr 440 om det är toppfart han är ute efter. Och det var ingen fråga som är självklar för alla, inte på en sån modell.
Men varför svarar du på dom da??
Tycker inte du att hk antalet spelar roll, 60 eller 100hk? Eller toppfart, 140-200 är 60km/h mer, ganska markant skillnad tycker jag.
Va skulle du vilja ha en skoter som går i 60-70 eller 100-110??
Men sen om du kollar på hur många inlägg han har skrivit så ser du att han är ganska ny här, han kanske inte har nån koll på vad Pro XR är för en maskin..
Men från och med nu får man inte ställa några dumma frågor här på forumet.
(Efter som den mest erfarne tycker att dina frågor e dumma.)
Frågor som ej får ställas är (För de kan man ju söka efter på annat håll te.x Google):
Inga variator frågor (Ring ÅF)
Inga motor frågor (Ring ÅF)
Inga skid frågor (Sitter de plåt skidor på köp ett par nya plåtskidor da!)
Inga matt frågor (Ring ÅF)
Inga frågor alls (Ring ÅF eller sök på Google)

Sorry att det här har glidit bort från den ursprungliga frågan, men har bara tröttnat..
 

der_sturm

Välkänd medlem
30 nov 2007
244
1
16
Östersund
Det enda som behövs är en gnutta eftertanke över hur man själv skulle vilja få sin seriöst menade fråga besvarad. Samt att man inte behöver skriva nåt spydigt eller dumt.

Det är även ovanligt korkat o besvara ett inlägg med ordet "sök" utan att ens gjort nån länkning. Forumsökmotorer är värdelösa och det som renderar rätt träff för en person kanske inte gör det för nångon annan, pga omedveten felstavning, särskrivning eller dylikt.

Min dröm är att folk hjälps åt och har en trevlig attityd mot varandra.
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Det enda som behövs är en gnutta eftertanke över hur man själv skulle vilja få sin seriöst menade fråga besvarad.
Samt att man inte behöver skriva nåt spydigt eller dumt.

Det är även ovanligt korkat o besvara ett inlägg med ordet "sök" utan att ens gjort nån länkning.
Forumsökmotorer är värdelösa och det som renderar rätt träff för en person kanske inte gör det för nångon annan, pga omedveten felstavning, särskrivning eller dylikt.

Min dröm är att folk hjälps åt och har en trevlig attityd mot varandra.
:beer: Mycket bra skrivet !




.
 

emil_

Välkänd medlem
14 mar 2006
300
0
16
34
Bollnäs
jag som har en pro xr 440 04a tycker dock att det är en as skön maskin!
pigg som satan.skön körställning bra dämpare tål allt..
men tyvär så är det lite liten tank men om man har en dunk på 10 liter i ryggan så klarar man sig(jag iaf)
man ska inte skjussa för då slår man pungen i tanklocket(egen erfarenhet)
ett av vevlagren kan gå om man inte har en nippel på blocket som man ska smörja med fett efter ca 40-60 liter soppa (två pump)
men köp en sån och så byter du kolvar en gång per sesång så lovar jag att du inte kommer att ångra dig.
Drar ca 3,2 vid hård körning. inte så farligt om man jämför med anndra 440 som drar ca 2,5+
 
Last edited: