t-catt

H

Holger Bäck

Och förresten, en Mach Za går alldrig 203 original. Dom går fort, men inte gör alla 203 utan finjusteringar.
 

800x

Välkänd medlem
1 jan 2000
136
0
6
jag har haft en 96:as th 900 bla. skotern gick som ett skållat troll i cirka 1 månad innan ett mega haveri ...!!! lagret till balansaxeln skar och vred av balansaxeln med följden att 3:ans veparti gick rätt igenom blocket ... allt resulterade i ett titthål som en 5 krona i blocket som kostade 18000 att repa...
väl lagad o klar gick den som en thundercat ska d.v.s brutalt hårt o skoningslöst i hela 3 tankar !!!! innan vevpartiet på just det 3:ans cylinder gick av och förflyttade ett br9eya 1,5 cm upp i toppen med gängor o allt ... denna gång kostade kalaset bara 14000 att laga !!! jag sålde den på stående fot i bef.skick gick in till närmaste yamaha handlare slantade upp och köpte en ny srx 700 .... den körde jag med i 1 år och bytte i fjol till en viper
totalt sett har jag genom åren haft ett 10 tal rotax , 2 yamaha , 1 artic och aldrig mer kommer det att hända att jag skriver under ett ägarbevis med mitt namn av det märket..
nämde jag att under 2 år körde jag över 370 mil på yamaha och bytte inte 1 stift , aldrig en rem , bara tanka och fyllde olja
att sedan inbilla sig att något från amerika skulle kunna konkurera med något japanskt i fråga om livslängd o kvalitet är för mig en rent ut sagt löjlig tanke
 
N

Nilla

Det är inte kul när prylarna går sönder, men jag har aldrig haft något större problem med min a-c, den äter inte stift, inte remmar.
Men jag har två bekanta med varsin yamma. En viper och en srx -02 dom har haft en hel del bekymmer med sins maskiner, Ok det är säkert bara otur så jag tycker nog att det är från fall till fall..
 
K

Kitty cat

Nilla???
Kul med en tjej på sidan!
Har du fått avgaser i dig
i sleden efter pappas John Deere?
 
N

Nilla

Jag håller med! Den där Holger Bäck verkar ju inte riktigt 100%?!?!
Ut med packet!!!
 

800x

Välkänd medlem
1 jan 2000
136
0
6
det enda jag vet som har hänt på någon av dom 15 tal yamaha som går här uppe o då syftar jag på srx , viper , sxr , mm är att 1 kille lyckades få vajrana till avgasportarna att trassla till sig men i övrigt inte ett haveri eller något problem
zl , zr , th , zrt osv. dom vet jag säkert 7 - 8 st som motorn mer eller mindre hoppat ur baljan på skotern i form av en massa små motordelar , jag bla.
men funkar din thundercat bra så kanske man inte ska vara så snabb att dömma ut artic trots allt
 
N

Nilla

Någon andvänder mitt smeknamn. det är inte jag som har skrivit om Holger Bäck.
Eller så finns det en till Nilla!!!
 

Thor

Välkänd medlem
1 jan 2000
526
0
16
Hohoho även om DIN Powder går bra så måste Mach 1:an spunnit 2000m, jag och en kompis körde lite ok visst kan han dra mig om inte fästet e bra.....men annars NO CHANCE
 
N

Nilla

Det är inte så konstigt att han sålde sin mach 1 efter den här dagen då, och köpte en lynx 670 rave istället men det hjälpte inte ändå så nu har jag hängt av två 670 ravear.
Det är möjligt att min går ovanligt bra för att vara en 600 trippel men detta är fakta, och jag är inte rädd för att prova mot dej häller...
Vi har inte så många skotrar i den här storleken där jag bor, mindre och större finns det fler av.
Men jag undrar vad det är som gör detta så himmla omöjligt för vissa???

Ps. mach 1 blev även avhängd av 670 raven!!!
 
?

.

Nilla, du är välkommen att köra mot mig! Jag har en XTC 700! Jag kommer köra skiten ur din skoter på 2000 meter! Du kanske vinner de första hundra metrarna.. men sen kommer jag som ett skott förbi dig..;P
 

Thor

Välkänd medlem
1 jan 2000
526
0
16
[Uppdaterat: Senast editerat den 01-Feb-03 kl 01:01 AM (CET)]MEN L O L (powdern e ju std LJUDtrimmad) LOL
Hörselkåpor krävs

jag/mach1 å polaren/big pipe 670rave

tror inte att jag loosar, ganska säker faktiskt, dock inget fel på 670'n

Men som sagt spinner jag 2000m och du har fäste visst vinner du annars e det nått fel.
Du har ju en lång, men kan man dragvarvet å så så ska inte du ha en chans

Skotrarna du körde mot måste vara strypt eller nått....


 

XC600Sp

Medlem
1 jan 2000
28
0
1
han hade en Powder -97,, tror inte att en fet ##### frantung mach z från -97 skulle ta den så lätt, och även om den skulle det så är ju powder inte gjord för höga farter
 
S

Speedrun 2003

Titta och förvånas, trodde inte mina ögon när jag läste detta.
Jag tror att vissa på denna tråd bör kolla fakta innan!!!...