t-catt

Joho

Ny medlem
1 jan 2000
2
0
1
Själv tror jag att mach z: an drar de flesta i toppfart men å andra sidan så förlorar den fett i acceleration
 
V

Varför!!!!!!!

Hur många gånger har ni pratat om den här skiten, men varför provade de inte mach z: an på speedrun 2003
 
S

Speedrun 2003

Självklart så tar mach z hem slutspurten,
Men det var en a-c 600 -97 som delade på toppen med 162 km/h den har väl minst 30 hk och 200 cc mindre än mach z om jag inte har fel.
Om man läser här så blir ju Nilla hånad över att påstå att hon drar mach 1 och 670 rave, vilket inte jag blev när jag läste detta.

Ps. effekten nu inte om tio sekunder är mitt måtto...
 
S

Speedrun 2003

Juhan! Vad menar du, sej en 600 orginal som drar detta från -97.
Håll med om att det är imponerande!!!
 

_Mange_

Aktiv medlem
1 jan 2000
84
0
6
Härnösand Sverige
Jag kan upplysa er om att en t.ex Mach 1 700 -98 gör 180km/h på nästintill perfekt före. den har 143hkr men däremot Mach Z 800 -98 med sina 156hkr gör upp emot 200km/H ja varför ska man tjata om några km/h? den går ruskigt fort! men jag gillar ändå inte skotrarna :)
Jag gillar Yamaha! speciellt SRX;)
Well Well....
 
L

LynxLynx

T-catten är en bra maskin, tycker jag, det var väl det alltihop handlade om från början?
Min enda invändning mot Suzukimotorerna är nickasilet, men det är ju fler som använder.
För övrigt är en stor cat en fröjd att köra om det inte är fel på den.
En kompis hade en Wildcat som gjorde oss gråhåriga innan vi fick rätsida på den, men å andra sidan har jag slitit håret över både Yamaha och Polaristripplar.
Det enda som skrämmer är tvärsäkra människor...
 
Ä

Ärlige Frank

Det som skrämmer mig är alla här som ärvt sina åsikter av far... Skaffa egna, var lite lyhörd. För utanför detta forumet så klumpas ni ändå ihop, oavsett märke och modell, till en sällsam skara som ofta kallas "skoterraggare".
 
L

LynxLynx

Ärvda åsikter är vanliga hos tvärsäkra människor, de som aldrig tänkt eller testat själv.
Värre är att de verkar kunna ta till vapen för att försvara något de inte reflekterat över.
Aktuellt idag...
 
K

Kalle Kula

Kan ingen kommentera reservdelspriserna på en a-c. Jämmfört med tex en rotax. Vi kan tex ta en 440snopro och en skidoo440x och så säger vi att vi behöver en cylinder ink avgasventil. Gämmför och återkom gärna med åsikter.....
 
A

Aldrig ZZZ

Har ägt 4 Mach Z
-94 -96 -99 -99
snabbast var -96an med 190 mätarfart
gicköver till Yamaha efter att jag med sista 99an blev frånåkt 5 ggr på samma dag
av en v kittad srx 700
nu glad Yamaha ägare
utan haverier
 

Bacon

Välkänd medlem
1 jan 2000
576
0
16
Sverige
[Uppdaterat: Senast editerat den 20-Mar-03 kl 11:56 PM (CET)]Johan och Rollan hadde fel ser jag fast de var så tvärsäkra.
Har själv en powder extrem 2 up 600 -97
Åker vi 402 m så blir skilnaden med en Mach Z -98 inte stor, men den vinner på toppen.
Har ni provatt att dra mot en powder, testa om ni fåt tillfälle och kom ihåg att det är en tourinskoter vi pratar om.
 
L

LynxLynx

Jo, det kostar att åka AC, men det har inget med kvaliteten på maskinerna att göra, även om det är störande.
På vissa ställen är det förvisso inte sant.
Tändbox till AC 340 fläktkyld 495 spänn, tändbox till min Rotax 503 dryga 800.
Men övervägande är mindre orolig om jag knäcker något på Lynxen än på min dotters AC.
Sen undrar jag om inte AC bara är som japsare i allmänhet, dyra på delar.
Köp en spindelbult till en gammal Mazda och gråt, om ni är med.
 
?

???

Om ni inte tror på att powdern kan dra de flesta skotrarna läs speedrun 2003