Tärnaby o ledavgifter

N

NK

Det ä ju just de man inte kan eftersom de bli förbjudet att åka utanför betal lederna. Så är de i därnere i härjedalen o så bli de överallt annars också o de e ju de dom vill. är de inegn som fattat de??????
 

Freddde

Välkänd medlem
1 jan 2000
170
0
6
Ja tycker att det är bra att man inför en årsavgift. Men det borde ju vara en avgift för hela Sverige i stället för att man ska ta betalt i varje ort. Och självklart ska ALLA betala avgiften...även lapparna!!

Sen är det ju onödigt att dom ska utöka förbudsområdena...vi har ju redan nu minimalt med friåkningsområden!!
 
J

JeppeN

Årsavgifter är ok, Eller såhär:
För de som bara åker hemma/på ett ställe: Köp ett länskort, tex, 250 kr/år

För de som åker över gränserna/långturer etc. Köp ett årskort, säg för 1000 spänn.

Låt klubbarna!!! Få dela på denna slant genom att ha länsorganisationer.

Det här med att alla ska ta ledavgifter blir vår död så sant som amen i kyrkan.
 

horvar

Medlem
1 jan 2000
40
0
1
piteå sverige
Dumt, förbjuden friåkning, det är ju det som är kul. Så strängt borde det inte vara men man kan ju iallafall se till själv att man inte kör på gårdar och kalhyggen mm.:-(
 

Prowler man

Ny medlem
1 jan 2000
2
0
1
Jag tycker att 500:- är en rimlig led avgift. Och då skall den gälla över hela sverige, för du kan ju bara åka på en plats i taget. Pengarna delas mellan klubbarna, den klubb som har flest skotrar anmälda i klubben skall ha mest pengar. räknat i procent. Den klubb som har minst skotrar anmälda skall ha minst med pengar.
Eller något i den stilen.
 

Frozen

Aktiv medlem
1 jan 2000
92
0
6
Vilhelmina Sverige
Jag tycker det är bra som det är nu, jag kräver då inga pistade leder, är det mycket guppigt får man väl ta det lugnt, dessutom så har dagens maskiner så bra komfort så det behöver inte vara helt släta leder.
 

Bacon

Välkänd medlem
1 jan 2000
576
0
16
Sverige
Som ni diskuterar så kommer Persson att införa skoterledsskatt precis som den vanliga vägtrafikskatten.
Ge Persson lillfingret så får ni se,väck inte en björn som sover för f-n...
Ingen vet vad han är kapabel till att göra.
Nu måste svemo och snofed börja spänna musklerna om det finns nåra ex. organisera alla skoteråkare genom sina klubbar till ett upprop mot de som vill ha bort skoteråkarna från VÅRAT land, visa att vi kan avsätta vilken regering som hälst oavsett vilken färg den har,så många skoterintreserade finns det i Sverige,men det är inget nytt men vi MÅSTE visa att vi finns och inte tänker finna oss i vad som helst.
Vill vi ha en diktatur eller???


Tacka vetja 3liter milen äkta tvåtakt!!!
 

ZR700M10

Medlem
1 jan 2000
35
0
6
Hur mycket fordonsskatt betalar jag in varje år egentligen? Inte ens bilisterna får ju igen nån stor del av den skatt de betalar på bensinen. Vad får vi skoterägare då? Nada.

Om man jämför bil/skoter så finns det naturligtvis fler bilar men också färre mil skoterled. EN årsavgift som går DIREKT till närmsta klubb, inte genom nån statlig byråkrati som äter upp 99,99% av pengarna...
500:-/år för varje skoterägare och man får köra i hela Sverige samt att klubbarna får lite mer pengar.

Men att betala 200:- för att köra på dåliga leder en helg det godtar jag inte, då skulle jag kräva pengarna tillbaka. :-(
 

Bacon

Välkänd medlem
1 jan 2000
576
0
16
Sverige
Hur ska vi komma undan Persson om han kan se att vi gör en god järning till oss själva, då vill han vara med och dela var så säker...

Tacka vetja 3liter milen äkta tvåtakt!!!