Sverige-Finland

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Beror lite på....vi la ju oss mot Tjeckien i Turin för att få lättare lottning, chansen är att vi gör det igen

Men man vill ju alltid visa lillebror vilka som är störst ;)
Så inte alls ut som att Finland gjorde de idag va? (ironi)
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Såg ut som läggmatch

Men eftersom Usa ser starka ut så vet jag inte riktigt om det är så bra taktik att lägga sig mot Sverige för att få Usa istället senare i slutspelet
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
49
Orsa
skillnad på läggmatch och total dominans... man ser skillnaden ganska tydligt, det va inte finlands dag helt enkelt.. dessutom en läggmatch skulle väl knappast gynna Finland i detta läge då de möter Usa....
 
Last edited:

cfh

Välkänd medlem
21 nov 2008
578
2
16
sthlm
finnjävlarna åkte på stryk som dom förtjänade. Vafan har dom bakom pannbenet när en crosscheckar en i huvet :hmmmm:
 

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
Jag tror också på läggmatch idag.. eftersom finnarna kämpade inte ens.. så stor dominans har inte sverige....tyvärr!!

När man tittade på finska PP spelet så lallade de bara omkring med skotten och sköt inte..

angående armbågstracklingen så tror jag absolut inte att det var med flit..
inte tror jag folk går omkring i vett att skada någon..
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
49
Orsa
Jag tror också på läggmatch idag.. eftersom finnarna kämpade inte ens.. så stor dominans har inte sverige....tyvärr!!

När man tittade på finska PP spelet så lallade de bara omkring med skotten och sköt inte..

angående armbågstracklingen så tror jag absolut inte att det var med flit..
inte tror jag folk går omkring i vett att skada någon..
Det är sånt dom tar fram när de blir totalt överkörda i spelet
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
49
Orsa
Jodå det gillar dom!!
Läggmatch gör man för att slippa vissa motståndare i slutspelet..
hahaha... smart drag i så fall, iomed en förlust mot sverige innnebär svårare motståndare i slutspel... bara inse, dom fick stryk punkt slut.....
 

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Om jag förstått det hela med gruppspelet så hade Finland att välja mellan; vinna mot Sverige och spela mot Slovakien (som mest troligt slår Norge) eller förlora och möta Tjeckien (som mest troligt vinner över Lettland). Där skulle jag tro att om man fick välja skulle man möta Slovakien som i år är ett lättare motstånd för Finland, plus att man får med sej poängskillnaden. De fick nu inga poäng med sej och får möta ett svårare lag.

Rätta mej gärna ang. grupplottningen, är inte alldeles lätt...
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
49
Orsa
Om jag förstått det hela med gruppspelet så hade Finland att välja mellan; vinna mot Sverige och spela mot Slovakien (som mest troligt slår Norge) eller förlora och möta Tjeckien (som mest troligt vinner över Lettland). Där skulle jag tro att om man fick välja skulle man möta Slovakien som i år är ett lättare motstånd för Finland, plus att man får med sej poängskillnaden. De fick nu inga poäng med sej och får möta ett svårare lag.

Rätta mej gärna ang. grupplottningen, är inte alldeles lätt...
stämmer.
enda fördelen med en förlust mot sverige är att de "slipper" möta ryssarna i semi (som jag tror vinner över Canada).
men även OM Finland nu vinner Över Tjeckerna (vilket jag inte tror) så kommer dom få en stenhård match emot Usa i semi..

Jag tror det kommer bli
Swe - Ryssland
Tjeckerna - Usa
i Semi...
efter det lämnar jag osagt för det e RIKTIGT bra kvalitets hockey iår :)
 

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
samma visa varje gång, att Finland inte kommer till semi ens ( : Tror stenhårt på finnarna.
 

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Det är klart att det är väldigt öppet än, och kan finnarna spela som de gjorde i gruppspelet så har de stor chans att klara sej till final. Men, jag tror ändå att det kommer sluta så här: Ryssland guld, Canada silver, Sverige brons.
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Det är klart att det är väldigt öppet än, och kan finnarna spela som de gjorde i gruppspelet så har de stor chans att klara sej till final. Men, jag tror ändå att det kommer sluta så här: Ryssland guld, Canada silver, Sverige brons.
Hur hade du tänkt att Ryssland vinner guld och Kanada silver då dem båda möts på torsdag??