Sverige --> Danmark och tillbaka på vatten?!

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
42
Roknäs
Har pratat med dom på Siljaline och Bigravel nu men dom kunde inte svara på vilken tid på dygnet eller när på året man skulle kunna åka.

Har försökt fått tag på några andra företag som åker mellan Helsingborg och Helsingör men dom svarar inte, ska försöka på månda igen.
HH Ferries kör också.

Jag passerade för övrigt Helsingborg i morse.. :)

TobbeE_87

Guest
18 feb 2005
786
0
16
37
Sollefteå
Vet inte om de skrev fel, men skulle rekomendera å prata med stena line, då de väl är dom som kör på västkusten, silja line kör väl mest(bara?) på östkusten...

r0tkiv

Välkänd medlem
25 okt 2007
1.210
0
36
stödE
Vet inte om de skrev fel, men skulle rekomendera å prata med stena line, då de väl är dom som kör på västkusten, silja line kör väl mest(bara?) på östkusten...
exakt, ringde till silja line men dom kör bara runt stockholm ska kanske höra med stena line å

nu är transporten ner till helsingborg löst.

Last edited:

Syst3m

Välkänd medlem
14 feb 2009
1.064
0
16
Skaraborg/Värmland
nu är transporten ner till helsingborg löst.

exakt, ringde till silja line men dom kör bara runt stockholm ska kanske höra med stena line å
Stena Line kör inte vid Helsingborg, Scandlines gör det. I och för sig äger Stena Line den svenska delen av Scandlines...

r0tkiv

Välkänd medlem
25 okt 2007
1.210
0
36
stödE
hoppas dä.
ska ta hem skoten å göra iårdning den för vatten å köra nå dagar här hemma på sjön först så man kommer igång.

sedan ska ja jobba nå vecker efter studenten så de blir väll mitt i sommar då hoppas ja.

Har köpt bil till denhär resan så det känns som det kan bli av

Last edited:

Bränsle

Välkänd medlem
20 nov 2010
328
0
16
grymt ju =) As ballt om du grejjar det hela vägen över :) Men det måste filmas från GoPro och båt =)

tokig du är :p haha

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
blev det något försök att ta sig över till danmark? gör inte du det i sommar gör jag det nästa sommar =)
Är det verkligen bara ~3km över till Danmark? den sträckan kör man ju dagligen på vatten, så är väl vågorna som blir problemet..

lycka till!

r0tkiv

Välkänd medlem
25 okt 2007
1.210
0
36
stödE
blev det något försök att ta sig över till danmark? gör inte du det i sommar gör jag det nästa sommar =)
Är det verkligen bara ~3km över till Danmark? den sträckan kör man ju dagligen på vatten, så är väl vågorna som blir problemet..

lycka till!
fick förlängt jobb minst 3 vecker till.
men blir de inte i sommar så kan ja nästan lova att de nästa, då kan vi rejsa över ;)
vet inte om det är exakt 3km men det är ungefär så det serut om man kolla lite på google erth, men de roliga tycker ja är att åka från ett land till ett annat bara för att de går..

Jag ska till helsingborg 16-25 juli, skulle va kul om du körde då ;)
har tagehem skotern å kört lite nu men skrotade primvariatorn igår när ja va ute så ja jagar en ny/beg för fullt så ja ska kunna träna lite mer innan.
så äre nån som har en variator över till en xlt så är de bara skicka ett pm, ganska bråttom.

bild från igår (lastad bara)
http://www.facebook.com/video/video.php?v=2215201777152&comments#!/photo.php?fbid=2215220657624&set=at.1619872694297.2091158.1160814965.1394325747&type=1&theater

Tullus

Välkänd medlem
13 jan 2009
2.042
3
36
Tullus/Östersund/Åkersjön
haha, alla människor runt Öresund kommer ju älska dig, bränner loss med en skoter kl 5 på morgonen!
Men helt klart en kul grej att göra, hoppas det blir av, och lycka till! :)

För övrigt är det väll bara att hålla någorlunda utkik så du inte kör precis när det ska passera en stor båt!

E

eMe181

Värmen är ju länge kvar ;) tills 20 augusti....

Dock om det blir av så får du ju inte glömma av att använda en GOPRO HERO HD ;)

r0tkiv

Välkänd medlem
25 okt 2007
1.210
0
36
stödE
Ser mörkt ut nu för åkning i sommar..
Trode jag skulle ha jobbatklart för en månad sedan men nu blev de ännu mer jobb så har fan inte tid helt enkelt.

Sedan en spräng variator på dä är ingen bra combo.

Ska försöka ta mig iväg nästa sommar med en ordentlig skoter.
Nån fler som är sugen på å fara över?

r0tkiv

Välkänd medlem
25 okt 2007
1.210
0
36
stödE
tror faktiskt inte xlt´n skulle klara de häller.

eller klara å klara, skulle säkert gå men men