Svartnäs/Ryssjön

Power82

Välkänd medlem
6 feb 2014
146
0
16
Solna
Hej hej till er som bor i Svartnäs området
Hur har nederbörd i helgen varit snö eller regn?

Uppdatera gärna när något nytt händer vore mycket tacksam.
 

Rikardh

Välkänd medlem
15 okt 2011
528
6
18
Ockelbo
Åkte förbi svartnäs idag och det snöade som fan,det va ca 1dm nysnö men tyvärr inte mycke mer än så men är man desperat att åka så antar jag att det går om man håller sig till lederna.
 

Power82

Välkänd medlem
6 feb 2014
146
0
16
Solna
Nice börja se ut som något hoppas på kommande helg blir första svängen

Uppdatera gärna kommande dagar.
 

Power82

Välkänd medlem
6 feb 2014
146
0
16
Solna
Hej igen

hur ser snöläget ut i Svartnäs? kan det vara värt att ta en prov tur på Lördag el Söndag?

uppdatera gärna ofta :=)

tack på förhand
 

g0dly

Aktiv medlem
4 feb 2012
82
0
6
Borlänge
"Har varit där idag. Det har kommit lite mer snö så det är åkbara leder nu dock så är det en hel del ställen med blöt hål och sjöarna är ganska blöta. Alla leder är inte uppkörda men vi har sladdat/packat en del", så säger han som sladdar leden iaf! detta är från igår dock.
 

Power82

Välkänd medlem
6 feb 2014
146
0
16
Solna
Någon i Svartnäs som kan uppdatera senaste läget? uppdatera ofta tack.
kan lördag vara värt att åka upp ditt?
 

Botolf

Medlem
2 jan 2012
40
0
1
Falun
Ca 25-30cm, ganska hårt och ihopsjunket. Men har man ingen snö hemma så är det bättre än att inte få åka alls.
 

fajerkatt

Medlem
19 jul 2009
28
0
1
Det snöar. Det har kanske kommit 25cm sen igår. Det går ju att åka nu men man har ju varit med om bättre.... Jag tänker då åka upp dit på sönd o köra lite så man får nån mil iaf. I veckan ser det ut att bli plusgrader så det är nog som bäst nu i helgen.
 

Bouvin_89

Välkänd medlem
5 nov 2006
273
0
16
Gävle
Nån som var dit idag?
Jag var där idag och körde ett par mil, åkte mest i närheten av avlastningsplatsen.
Tycker det var helt okej åkning! En del leder var precis nysladdade så där åkte man fint, en del är bara uppkörda av fåtal skotrar.
På myrarna uppskatta jag mellan 40-45 cm.
Väldigt tung blötsnö hela vägen ner till marken, låg på runt 0 till 2 plusgrader hela dagen.
Jag åkte från Gävle och tyckte det var värt resan för att få köra av sig lite :)
Mvh Fredrik


Ursäkta dålig kvalité på mobilkameran, frän skoter dock! ;)
 

Power82

Välkänd medlem
6 feb 2014
146
0
16
Solna
Vi var 4 vänner som var uppe på lördag och det var över min förväntan 6 mil sväng.
I det stora hela var det klart värt och åka från Sthlm
Det blir någ en sväng varje helg så länge väder tillåter framöver.