Svartnäs/Ryssjön

Power82

Välkänd medlem
6 feb 2014
146
0
16
Solna
Hur ser läget ut i trakterna? Någon som har varit på plats sista dagarna?
Åkbart på lederna?
 

Bouvin_89

Välkänd medlem
5 nov 2006
273
0
16
Gävle
Inte varit uppe själv men en kollega ringde Idag och talade om bra åkning. Klart det är en definitionsfråga en vinter som denna men jag tänkte iaf lasta och åka upp på lördag en sväng. Kan ge rapport efter det om ingen annan hinner före ☺
 

Valbo1

Medlem
3 mar 2015
5
0
1
Gävle
Jag ska pallra mig upp jag med.
Var där för två veckor sedan och då gick det att ta sig upp till Spjärshällen i alla fall.
Det lär ju vara bättre nu efter snön som kommit
 

Kootte

Välkänd medlem
1 jan 2000
298
1
18
Falun Sverige
Lederna är åkbara med en del ställen som är lite sämre då snön inte riktigt kommit åt och andra ställen bra under omständigheterna. Tyvärr så kom det inte någon snö över området av det snöväder som kom i måndagsnatt. Det som kom igår vet jag inte hur det blev i området. Vi har inte preparetat lederna på länge pga av lite för dåligt med snö. Linghedsskoterklubb finns på Insta där det ligger ett kort klipp från Spjärshälla i söndags.
 

Power82

Välkänd medlem
6 feb 2014
146
0
16
Solna
Någon som har varit på plats idag?
Fundera att åka upp imorgon är det värt att åka upp?
 

Bouvin_89

Välkänd medlem
5 nov 2006
273
0
16
Gävle
Någon som har varit på plats idag?
Fundera att åka upp imorgon är det värt att åka upp?
Har varit där idag och tycker mycket av lederna är helt okej, var väldigt fint runt Gryfsen. Nysladdat på en hel del leder, helt klart ska du åka upp! 🙂
 

Kootte

Välkänd medlem
1 jan 2000
298
1
18
Falun Sverige
Från hemsidan:

Lite ledstatus 26/2
Lednyheter

I eftermiddags blev det sladdat från Linghed, Skifttjärn, banan,Vintjärn, kraftledningen, Båtpärs, tillbak mot Ryssjön och leden mot Jädraås fram till banvallen. Sen är det sladdat från skoterparkeringen mot Spjärshälla och sen är det även från Övertänger, Gammelsbergstjärn, Gryfsen och mot Nyssjön. Med andra ord är rätt mycket av lederna sladdade.
 

Bouvin_89

Välkänd medlem
5 nov 2006
273
0
16
Gävle
Det går jättebra att åka på lederna, var själv där i lördags. Kan vara lite dåligt med snö där skogen är riktigt tätt men överlag är det bra. :)
 

Power82

Välkänd medlem
6 feb 2014
146
0
16
Solna
Någon som ska upp imorgon lördag och köra skriv status tack
Ska själv upp på söndag
 

Valbo1

Medlem
3 mar 2015
5
0
1
Gävle
Lite mera snö än vad det var förra helgen. Riktigt bra leder upp till Spjärshällen och runt Gryfsen.
Det låg ca 1cm nysnö på ny sladdade leder så det var riktigt roliga 7,5mil idag.
Blir en vända imorgon med.
 

Surt

Välkänd medlem
26 dec 2011
204
0
16
Västmanland
Hej
Hur ser de ut nu i svartnäs, har det kommit nå mer vitt guld? Tänkte ta premiärturen på lördag om vädret är på min sida! Är det värt att ta dom 20milen i bil för att få åka första gången denna vintern eller finns det bättre saker att göra?
 

Surt

Välkänd medlem
26 dec 2011
204
0
16
Västmanland
Så svartnäs har klarat sig från regn och dom 5+ vi hade hemma igår torsdag? Vad är det för temp idag fredag? Tacksam för snabbt svar då jag tänkte ev lasta idag för en tidig resa lördag morgon.
 

Bouvin_89

Välkänd medlem
5 nov 2006
273
0
16
Gävle
Grymt fin åkning i helgen på Lingheds leder! Kan inte säga det tillräckligt med gånger hur grymt bra jobb ni gör :)

En fråga bara som nån i tråden kanske kan svara på, tänkte på ledbeviset man köper via swish. Är tanken att man ska lösa ett varje gång/dag man åker eller blir det som ett säsongsbevis? Självklart vill man ju göra rätt för sig, inte förstått hur det är tänkt bara.

Lägger in en bild för att visa snöläget :)