svårstard mach 1a när den är varm?

dan_sahlen

Aktiv medlem
24 nov 2008
64
0
6
umeå
Hej jag har en skidoo formula mach 1 93a gått drygt 800mil.
När jag startar skotern kall går den lätt i gång med primern några ryck.
sedan när jag har varmkört skotern och stannar till och stänger av skotern väntar kanske 10 min så vill den inte starta.
som att jag surar ner den när jag håller gas startar inte heller utan gas. Så jag får ta lös stiften torka av dom då dom är blöta,
plus dra runt motorn närgra gånger så soppan försvinner med stiften borta. sedan när jag ska dra i gång den måste jag ha gas går det inte på några ryck måste jag lös med stiften igen och den går i gång då om jag har tur.
Vad kan det vara för fel jävligt jobbiit.
Mvh Dan

bost

Välkänd medlem
1 jan 2000
392
0
16
Sävar
Det låter som om nålventilerna i förgasarna inte håller tätt. Det sitter troligen 2,0 ventiler men det fungerar bättre med 1,5 som har lättare för att hålla tätt. Är det inte nålventilerna som läcker kan det vara ett hål membranet i bränslepumpen som gör att det rinner in bränsle till vevhuset via impulsslangen.

bonkasen

Aktiv medlem
9 feb 2010
60
0
6
timrå
jag känner en som har en sån skoter han hadde typ samma problem svårstartad och surade hela tiden men han plockade i sär förgasaren helt och jorde rent den sen startar den på en gång surar aldrig och går som en klocka :D