Visst får du det....Får man fråga varför du säger att du ska köpa en maskin för drygt 70papp och sedan frågar om motorer som sitter i maskiner som kostar 30000-50000kr?
Ha'de / Matti
PS! Ni ser vad det blev för skoter här till vänster DS!
Visst får du det....Får man fråga varför du säger att du ska köpa en maskin för drygt 70papp och sedan frågar om motorer som sitter i maskiner som kostar 30000-50000kr?
Fin maskin blev det iafVisst får du det....För att jag är allmänt intresserad av motorer och olika tekniska lösningar som olika tillverkare valt
Ha'de / Matti
PS! Ni ser vad det blev för skoter här till vänster DS!
Det som hände för mig var att kolvarna helt änkelt var slut. Skulle byta dom under sommaren men dom sa upp sig före det. Det som hände var att pinnen som gör att kolvringarna inte kan snurra runt trycktes in i kolven så övre kolvringen snurra runt och greppade i nån port, vilket förde med sig att nikasilet for åt h-vete. Men annars så var det inga som helst problem med den.Arctic cat F7 -03 rasade för min kompis (notera att jag inte är någon Arctic hatare utan snarare tvärt om.) när vi var på en långfärd. Det var tydligen ett fabrikationsfel så han fick ut en ny motor på garantin (detta skedde -03). Däremot har jag inte hört så mycket ont om Bigblocksen 800 och 900. Stins! eller vad han heter här på forumet hördes ha haft lite problem med sin ZR900, hör med honom! För 70.000 får du en fin Arctic. M6 (bra allround skoter enligt mig) eller Crossfire (oavsett motor) rekomenderar jag.