Summit X 800 -12

snödräparn

Välkänd medlem
26 sept 2007
1.002
4
38
53
Boden
Hade ju felkod 1621 i min. Betyder överspänning i 12 volts systemet. Har varit och lämnat in den idag så får vi se om dom hittar nåt. Inte det lättaste då felet uppträder ibland. I övrigt så går maskinen bra. Då det börjar vara ont om ställen som inte är uppkörda i närheten av mitt hem så blev det en del ledkörning i sökandet efter ospårat i söndags. Tycker faktiskt att den går rätt hyggligt eftter led ändå.

snödräparn

Välkänd medlem
26 sept 2007
1.002
4
38
53
Boden
Innan påsken var man en sväng till stugan. Tyvärr var det skare men massor med ospårad körning blev det. Fick upp en del felkoder,men maskinen gick som vanligt. Var till ÅF i går för kontroll. Givaren för RAVE,en justerades så nu ska man förhoppningsvis slippa felkoderna. Slänger in en bild från en av turerna.

Attachments

snödräparn

Välkänd medlem
26 sept 2007
1.002
4
38
53
Boden
Blev en tur idag , ledig som man är :) Maskinen fungerade kalas bra efter justeringen i tisdags. Det som imponerar mest är att jag kört hela dagen i stenhårt före utan en enda varning om varmgång. Har inga isrivare på min maskin. Har spanat in några ställen inför nästa säsong idag.Längtar redan tils det blir puder igen.

snödräparn

Välkänd medlem
26 sept 2007
1.002
4
38
53
Boden
Hur har du löst inkopplingen av 12v-uttaget?
Har inte löst det alls. Min GPS fungerar så bra med lithiumbatterier att jag inte känt nåt behov av att koppla in ett uttag. Men jag återkommer med lösning om jag kopplar in det. Har ju grejjerna liggandes så det kanske blir till hösten.

hellebjork

Välkänd medlem
31 jul 2006
904
3
16
Har inte löst det alls. Min GPS fungerar så bra med lithiumbatterier att jag inte känt nåt behov av att koppla in ett uttag. Men jag återkommer med lösning om jag kopplar in det. Har ju grejjerna liggandes så det kanske blir till hösten.
Det låter bra, funderar på att montera ett på min maskin. Köpte en likadan efter att ha läst den här tråden. Eller ja, inte enbart, men den hjälpte!

snödräparn

Välkänd medlem
26 sept 2007
1.002
4
38
53
Boden
Det låter bra, funderar på att montera ett på min maskin. Köpte en likadan efter att ha läst den här tråden. Eller ja, inte enbart, men den hjälpte!
Är du nöjd med den? Tar sig fram nånting grymt tycker jag. Inte lika lättskråad som en PRO RMK men det är nog det enda som polarisen har som jag saknar på Summiten. ( jo jag har kört pollen,och varit ute och åkt med dom som kör polle). Åker mest med Yamaha folk annars,så jag hänger med bra tycker jag.

hellebjork

Välkänd medlem
31 jul 2006
904
3
16
Jag är hittils supernöjd, men jag har inte kunnat köra den så mycket än. Men jag gillar den skarpt. Valet stod mellan denna och en rmk. Tycker att jag gjorde rätt ändå. Hoppas jag alltid tycker det :)

snödräparn

Välkänd medlem
26 sept 2007
1.002
4
38
53
Boden
Har kört 220 mil med min hittils. Första 100 tyckte jag att den var rätt seg men när det lossnade så går den helt ok. Blir väl lite godis till den som SLP PP och ett Diablo Racing V-Kit till nästa säsong. Är inte så mycket för bling-bling,vill köpa soppa för pengarna istället.

hellebjork

Välkänd medlem
31 jul 2006
904
3
16
Skidorna har jag nog också tänkt byta ut vad det lider. Men det är mest för att jag vill ha annan färg på dom :) Skulle även kunna tänka mig ett v-kit, men vi får se. Först och främst måste jag lägga lite mil på den!

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Powder = lite "vingligare" när det blir skorpa på snön.
Ca = lite tyngre att lägga på sidan men mkt stabila.

Vad jag känner rent spontant när jag hoppar från min med slp till en kompis med mtx på.

snödräparn

Välkänd medlem
26 sept 2007
1.002
4
38
53
Boden
Då blir det SLP PP för min del. Tvättade och konserverade min idag. 222,6 mil blev det den här vintern. Lite trist att ställa undan,det är ju fullt före i stugan. Men jag MÅSTE ta tag i alla projekt hemma. Och komma igång på allvar med cyklingen. Har ju både Vätternrundan och Cykelvasan på programmet i sommar.

kipper30

Välkänd medlem
5 apr 2011
276
0
16
Arvidsjaur
Hur känns längden 154"? Går i tankarna om att köpa en sådan maskin, antingen den eller en -11 som
Är 146". Tycker 154" känns lite väl långt. Men tänkte höra med dej.

Gbr

Välkänd medlem
11 aug 2004
1.137
4
38
Örnsköldsvik
är 10 cm längre boggin, 20 cm längre matta, det är inte någon superskillnad, det är ändå ingen ledskoter.

Någon som vet cc måtten på dämparna? 36" framvagn..

snödräparn

Välkänd medlem
26 sept 2007
1.002
4
38
53
Boden
Hur känns längden 154"? Går i tankarna om att köpa en sådan maskin, antingen den eller en -11 som
Är 146". Tycker 154" känns lite väl långt. Men tänkte höra med dej.
154 känns då inte bussaktig alls om du frågar mig. Känns helt ok. Reser sig inte lika mycket som 146 när det bär iväg uppför.

snödräparn

Välkänd medlem
26 sept 2007
1.002
4
38
53
Boden
Skotern började gå lite pruttigt under lördagens tur. Motorlampan tändes oxå. Kontaktade ÅF i morse,åkte dit efter jobbet. Fick felet åtgärdat medans jag väntade. DET kallar jag bra service. Var muttrarna i RAVE klockorna som släppt. Har kommit ett service meddelande på det.