X2, kan bara hålla med. Tycker det är konstigt att ens tro att en mountainmaskin skulle vara bra på led. På dom amerikanska skoter forumen läser jag aldrig inlägg med dessa åsikter.Håller inte alls med, körde en - 07as Xrs kortbandare fram till i år, nu har jag en summit 146.
Summiten går skönare efter led så länge man '' fiskör ''. Direkt man börjar åka fortare så är det väldigt stor skillnad till Xrs ens fördel.
På samma sätt så var Xrs en lika rolig i djupsnön sålänge man håller sig till myrar osv. Ska man klättra i skogen så blir skillnaden lika stor åt andra hållet.
Det är min uppfattning iallafall![]()
Jo, men om man ska åka vid sidan av leden vill man ju int ha en stenhård skoter som det står lynx på... Summit 146 är en ypperlig skoter på led för transport i upp till 70km/h och det är ju allt man behöver. Och då har du en smidig rolig skoter för cross country åkning som tar sej överallt bara det int blir för brant!Jag har kört 25 mil på led under en dag med den. Väldigt dåligt mådde jag dagen efter stel överallt.
Nä satsa på en skoter med LYNX logga på huven om du ska smiska led.
Skotern jag körde var en summit 600-12 146
Men är väll samma än idag.
Då har vi olika uppfattningar om ypperlig skoter på led. Summit har dålig fjädring. Det är ett faktum. Jag körde inte ens 60 när vi åkte 25 mil. Sen körde jag samma sträcka året efter med Nytro 153"xride . Vilken skillnad. Nytron var bra i jämförelse med summiten.Jo, men om man ska åka vid sidan av leden vill man ju int ha en stenhård skoter som det står lynx på... Summit 146 är en ypperlig skoter på led för transport i upp till 70km/h och det är ju allt man behöver. Och då har du en smidig rolig skoter för cross country åkning som tar sej överallt bara det int blir för brant!
Lika bra som Nytron är på led jämfört med Summiten, lika dålig är den när den när man kommer ut i snön. "Vilken skillnad" blir nog ordet för dagen när man åker lössnö...Då har vi olika uppfattningar om ypperlig skoter på led. Summit har dålig fjädring. Det är ett faktum. Jag körde inte ens 60 när vi åkte 25 mil. Sen körde jag samma sträcka året efter med Nytro 153"xride . Vilken skillnad. Nytron var bra i jämförelse med summiten.