summit 800-01

Alexander.A

Välkänd medlem
31 okt 2012
200
0
16
luleå
jag köpte mig en summit 800x-01 som skulle bara användas, men vart lite modds då det var ett tag kvar till snön och nu bestämmde jag mig för att göra lite till i framtiden om man inte byter upp sig så då tänkte jag att jag gör mig en projekt tråd.

vid köp
51mm kammar 144" och i övrigt orginal.

det jag gjort än så länge är mest i chassieväg då det sitter i kolvar som gått ca 150mil å den ska brukas redan på fredag

ny köpt tog dock bara 1 bild
 

Alexander.A

Välkänd medlem
31 okt 2012
200
0
16
luleå
å sedan fick jag tag i en trailingarm och ett tanklock billigt då trailingarmen var lite bynglig


hade rätt så lågt styre tyckte jag, och smalt så jag var ju tvungen å skaffa mig ett nytt då också. tyckte att rsi hade fina styren och ville inte ha ett fatbar så då fick det bli ett med orginala grovleken 22mm? ville även att det skulle vara rakt så man kunde få frammåt det lite då orginal är vinklat kraftigt mot en. vart även powermadd handtag och nya handtag + att styrstången flyttades fram 3-4cm
 

big_c_tyner

Välkänd medlem
6 dec 2005
697
0
16
storsjö
köp till breda plastbelag! eller slp skidor! bästa modden du kan göra! hade själv en förut och var riktigt nöjd med den! men jag hade plastbelag och vilken skillnad på original skidorna! och dumpa rutan du får all snö i nyllet!
 

Alexander.A

Välkänd medlem
31 okt 2012
200
0
16
luleå
slutburk fick jag också tag i och dekaler togs bort från huv, klarlackade så vart ett gnuggande uta satan





dekalerna borta(endast dom jag tänkt ta bort)
 

Alexander.A

Välkänd medlem
31 okt 2012
200
0
16
luleå
köp till breda plastbelag! eller slp skidor! bästa modden du kan göra! hade själv en förut och var riktigt nöjd med den! men jag hade plastbelag och vilken skillnad på original skidorna! och dumpa rutan du får all snö i nyllet!
Sitter breda plastbelag redan å rutan får sitta ett tag iaf.
 

Alexander.A

Välkänd medlem
31 okt 2012
200
0
16
luleå
Här närmast så blir de att höja sadeln lite till, ska även kapas lite i fotsteg.
Krängningshämmaren är borttagen eller den är mer urkopplad så de bara är å lossa trailingarm å skjuta in den om man vill ha den igen, endast kapat bort lite i kanterna så den inte tar i nå. ska fota detta.

även dämparna fram har jag ställt lite hårdare då den blir för mjuk annars när staget är borta
 
Last edited:

Alexander.A

Välkänd medlem
31 okt 2012
200
0
16
luleå
halkskydd på plats, bara kapande i fotstegen kvar å förstärka om de behövs dom är inte i linje, snyggheten går sist :)
 

Alexander.A

Välkänd medlem
31 okt 2012
200
0
16
luleå
tips på kapandet av fotstegen mottages varmt:) funderar på att borra upp dom orginala hålen bara så det blir större koner, men det känns lite trist
 

Alexander.A

Välkänd medlem
31 okt 2012
200
0
16
luleå
nu blir det lite variatorpill också då jag tycker den växlar lite tidigt, frågan är bara hur jag vet vilken fjäder jag ska ha? tar lös fjädern och fotar den så kanske någon kan säga vad jag har för någon, eller om någon har en sån där trycktabell på tra?

alternativet är ju att jag köper ett v-kitt annars
 

Alexander.A

Välkänd medlem
31 okt 2012
200
0
16
luleå
den är lila å gul fjädern. så starttryck160 sluttryck230 om jag tycker den växlar tidigt vad ska jag ha för en då? vill ha mer effekt direkt från start
 
Last edited:

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
den är lila å gul fjädern. så starttryck160 sluttryck230 om jag tycker den växlar tidigt vad ska jag ha för en då? vill ha mer effekt direkt från start
Vill du ha ett högre inslagsvarv så ska du ha en fjäder med högre startryck och samma sluttryck

Typ 180-230..

Var ligger inslagsvarvet nu
 

Alexander.A

Välkänd medlem
31 okt 2012
200
0
16
luleå
Har köpt 200 i starttryck och 290 i sluttryck+ justerbara viktpinnar, undrar också vars inslagsvarvet ligger nu:) fräste bara på ca en tank i helgen haha
 

Alexander.A

Välkänd medlem
31 okt 2012
200
0
16
luleå
monterat tillbaka dynan och söker en revdyna istället. dom som har en till salu får gärna skriva:) imorgon göra klart fotsteg å höja boggie lite är det väll tänkt. ingen fjäder ännu, tar isär sekundären när primären är klar, ids inte ha grejer överallt.