Summit 600 e-tec -10 problem?

Antown

Ny medlem
9 okt 2010
4
0
1
Boden
Hej!

Jag funderar starkt på att köpa en summit 600 -10, men eftersom att dom ligger så lågt i pris blir man lite misstänksam!
Ski-doo har ju haft problem med variatorerna och remmarna, vet någon om denna modell har samma problem eller om brp har åtgärdat felet?:eek:hwell:
Skriv alla problem ni vet eller har haft med denna modell!

Tacksam för svar!
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Kanonfin skoter, tar normalt inte rem och har inte vad jag vet några kända fel.
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Alltså det där med remproblem är ju väldigt varierande från skoter till skoter, många som drevat ned 2 kugg har det funkat bättre för. Sen är det ju så, att dom som inte har problem hör man inget av så det är ju svårt att säga.

Annars är det som föregående skrev här, en riktigt fin skoter! :)
 
Last edited:

BMR

Välkänd medlem
8 nov 2007
268
0
16
Är 800an som brukar ta rem, aldrig hört om nån 600 som tar rem.

Hade en Summit 600 e-tec -09, kanonfin skoter, funkar fint att leka med samt att dra kälke
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Ägt en 600:a -10:a.

Kanonskoter! Äter INTE rem som andra Summitar.
 

Diablo Racing

Välkänd medlem
4 jan 2011
570
3
16
Boden
Hej!

Jag funderar starkt på att köpa en summit 600 -10, men eftersom att dom ligger så lågt i pris blir man lite misstänksam!
Ski-doo har ju haft problem med variatorerna och remmarna, vet någon om denna modell har samma problem eller om brp har åtgärdat felet?:eek:hwell:
Skriv alla problem ni vet eller har haft med denna modell!

Tacksam för svar!
600 har inga problem generelt med rem slitage. Behöver en mindre justeringa av variatorerna för att bli ännu bättre!
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
600 har inga problem generelt med rem slitage. Behöver en mindre justeringa av variatorerna för att bli ännu bättre!
Japp, helt rätt. Variatorerna behöver justeras för att den ska gå riktigt bra. Min var sjukt slapp på remmen innan jag spände upp den. Blev en helt ny skoter.

Dock bytte jag bort den efter ha provat M8:an.. fy fasen vilken snömaskin!!!

Då kändes min 600:a som en moped i snön.