Sv: Info om Ski-Doo summit 583 Rave -96
Hej, kör själv en sådan och kan väl dela med mej om lite erfarenheter
Min drog mycke soppa och gick surt från början, men blev mycke bättre när ja tog bort HAC systemet och bestycka om enligt Ski-Doos rekomendationer. Ett tips om den går surt och drar överdrivet me soppa( min drog 5 liter milen som mest). Efter ombyggnation ligger den väl vid 3 liter för de mesta, aldrig över, körde på 2,3 en gång.
Skotern är ingen lättviktare direkt, men har väldigt smalspårvidd = kan upplevas vinglig, men den är verkligen lättburkad när man vill
Den tar sej fram ganska bra, skottar på en del me orginal på 345cm och 38 kammar, men den är ingen mästare på skidres, för tung i nosen. Det betyder inte att den dyker utan håller nosen precis ovan snön, kanske blir bättre me bredare skidor, orginal är löjligt smala...
Kan upplevas vinglig på led, man får använda kroppen för att hålla båda skidorna i snön, men gör man det så går de fint.
Angående priset så tycker ja inte de var så farligt, köpte min för 30 000 för ett år sedan, då hade den dubbeldyna å back...
Om skotern inte har elstart så kommer du få lite träning i vinter. Får du den dessutom sur kan du skippa gymmet den dagen... Den är grymt tungdragen för att vara en 600, drar du igång den med en hand när den är kall gör du det bra...
Kan ju bara säjja att jag är nöjd med skotern, är väl inte direkt bäst på nåt, men funkar fint till allt, utom att dra riktigt tungt med, det är inte variatorerna med på... med tungt menas tex. ledsladd...