E
ejwbegysv
Hej Jimmy!
Jag betalar ungefär lika mycket i skatt,men skillnaden är nog att jag gnäller inte lika mycket över några hundringar hit och dit.
"Inte sveriges bästa leder"?,men var inte Gördalen skoterparadiset nr 1?
Jag skulle iof inte kalla en skoterbredds spår för led...en viss skillnad,en led är ju helst så bred så att 2 skotrar kan mötas utan att krocka=bra säkerhet.
Jag antar att när du var upp till Drevdagen häromdagen så betalade du iallafall ett dagkort till SOND....för snål det var du ju inte?
Då känns min frivilliga tid på en preparerings skoter så mycket meningsfullare,visserligen obetald,men bränslet blir iallafall betalt.
Det där fina exemplet med att länstyrelsen betalar för sladdning av kungsleden har väl SOND ordnat och Gördalens skoterklubb åker snålskjuts...rätta mig om jag har fel.
Jättebra artikel "fullt pådrag i dalafjällen"
Skitsmart att konstant leka i gränsgatan,och speciellt när det är ett sånt pådrag av myndigheterna.....dom såg säkert inte spåren alls...nääädåå.
Väntar med fasa på ett totalt skoterförbud i HELA norra dalarna.
Vem ska jag skicka tackkort till...artikel författaren?
Jag har inte det minsta att göra med SOND eller deras arbete,men jag vill ha fina leder och friåkningen kvar,om än behöva betala för den och som jag ser det så hjälper inte "lek i gränsgatan" och diverse andra påhitt till.
Det är väll ingen FRI åkning om du måste betala för den?
Jag behöver inte försvara mig på dina påhopp men kan konstatera att det är en het potatis detta med skoteråkningen i Norra dalarna...
Mycket skitsnack mellan de olika föreningarna tyvärr.. istället för sammarbete.
På Gördalens skoterklubbs senaste årsmöte (påskafton) så konstaterades det iaf att klubbens ekonomi är god och massor med saker är på gång. Nya friska krafter i styrelsen..
Min personliga åsikt är att vi ska ha kvar våra små smala leder i skogarna och på så sätt hålla hastigheterna nere, vi ska inte gå ut och säga att vi har sveriges bästa leder osv.. Vi bybor är så nöjda så.
Ang. avtalet för Kungsleden så är det mellan Gördalens Skoterklubb och Länstyrelsen, inget som sond har något att göra med. Enligt ordförande så har skoterklubben täta samtal med berörda myndigheter och dom har även varit på besök några gånger denna vinter och är mycket nöjda. Dom drog tex om en led åt klubben på deras bekostnad..