Stulen Yamaha RX-1 MTX Luleå

lille man

Välkänd medlem
1 jan 2000
605
4
18
LULEÅ
www.lacken.se
REG nr: AUB 962

Stulen natten mellan 14/1 & 15/1 från Scanias Lastbilsverkstad på Storheden.
Skotern var låst men både lås och inhängnaden till gården är uppklippt.
Skotern är körd från platsen i riktning mot Karlsvik.

Kännetecken, "Dubbeldyna" (se bild) hög styrhöjjare.

Tips som leder till återfinnande eller gripande belönas.

Visa bifogad bild 16433

Visa bifogad bild 16434
 

Attachments

Last edited:

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Kan ju vara värt att kolla upp om det bor några resande med lastbil på örnvik. Låter ju märkligt med två maskiner inom en radie av 2km.
 

PuderFTW

Välkänd medlem
6 apr 2012
464
0
16
Kalix
Då är det någon annan skoter du sett, denna har aldrig varit till salu.
Båda bilderna som du har bifogat användes i annonsen det VAR dom bilderna jag kände igen dom direkt jag såg dom! Den låg ute på blocket vare sig du vill tro mig eller inte och då stog det att den var i luleå!
 

PuderFTW

Välkänd medlem
6 apr 2012
464
0
16
Kalix
Tog mig tid att skriva ett mail till blocket och frågat om dom har kvar någon information om en annons på en RX-1 MTX.

om dom inte svarar eller inte har någon info så har man ju i alla fall försökt!
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.276
125
63
49
Orsa
om det är exakt dom bilderna som va på blocket så borde dom ha stulit kameran av skoterägaren då oxå eller????
hmmmm......
 

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Eller så har han lagt ut dom på facebook eller annan sån där community där nån sen lånat dom. Bilder man lägger ut där har man ju frånsagt sig äganderätten på så inget fel med det egentligen.
Sen finns ett annat scenario som jag inte vill spekulera i då det inte är nåt vidare för hans försäkring.
 

PuderFTW

Välkänd medlem
6 apr 2012
464
0
16
Kalix
Fick svar från blocket idag!

''Hej, Tack för ditt mail.

Dessvärre kan jag inte någon annons utifrån de sökuppgifter ni angett. Om det visar sig att ni hittar på annonsen igen (kanske i er webläsares historik?) så rekommenderar jag att ni anmäler detta till polisen. Vi kan sedan lämna ut annonsuppgifterna direkt till polisen om de inkommer till oss.

Hälsningar,

Stephan - Blocket Kundsäkerhetscenter''