Storstockholms snöskoterklubb

Kurra-Gurra

Medlem
15 jan 2015
30
0
1
Hallstavik, Norrtälje
Flyttade hit från att ha bott 100 m från Essingeleden i åtta år. Här är knäpptyst. Lite buller på viken vore nästan önskvärt.
Ja Mälaröarna är fan väldigt öde för att ligga så nära Stockholm som de ändå gör! Men nog fan lyssnar man hellre på vad som helst än oändligt trafikbuller från Sveriges mest trafikerade motorvägssträcka :p
 

Kurra-Gurra

Medlem
15 jan 2015
30
0
1
Hallstavik, Norrtälje
Om man ska återgå till topic för denna tråd så behövs det två(2) saker för att starta en förening: stadgar och en styrelse!
Om man ska stifta stadgarna så måste vi komma fram till vad syftet är med "Stockholmsbygdens Skoterklubb" (eller vad den nu ska kallas)! Är det:
*Att främja intresset för lössnöåkning och fixa en bana att köra på?
*Att bygga skoterled för att koppla ihop AB-län med Sveriges skoterledsnät?
*Att dricka kaffe och äta torra småkakor?
*Att fixa fram ett fränt märke att klistra bak på bilen?
*Allt av ovanstående?
Osv. Det är nog i den änden man ska börja, ta reda på vad alla som visat intresse för detta projekt har för förväntningar på den blivande klubben, sen skriva ned dessa förväntningar som stadgar, utse en styrelse på minst tre(3) personer, sen finns klubben på riktigt! Då kan man besluta om medlemsavgifter osv...
 

skoter_tokan

Välkänd medlem
31 okt 2007
270
0
16
Norrtälje/Messlingen
Vad har alla för förväntningar på klubben som komma skall. Koppla ihop skoterleder är nog att helt utesluta skulle jag tro. Mitt syfta skulle vara att träffa andra som älskar att köra skoter och umgås. Fara iväg på skoterturer freeåkning!! Kanske ta en långtur igenom Sverige ? Sen är det nog inte helt omöjligt att anordna skotertävling i Sthlms trakten heller. Idagens läge är det ju ont om snö på många städer tyvärr. Vi skulle få billigare försäkringar om man startar klubb osv .
 

Kurra-Gurra

Medlem
15 jan 2015
30
0
1
Hallstavik, Norrtälje
Vad har alla för förväntningar på klubben som komma skall. Koppla ihop skoterleder är nog att helt utesluta skulle jag tro. Mitt syfta skulle vara att träffa andra som älskar att köra skoter och umgås. Fara iväg på skoterturer freeåkning!! Kanske ta en långtur igenom Sverige ? Sen är det nog inte helt omöjligt att anordna skotertävling i Sthlms trakten heller. Idagens läge är det ju ont om snö på många städer tyvärr. Vi skulle få billigare försäkringar om man startar klubb osv .
Ok ja det är ju en bra början! Man skulle kunna skriva nått i stil med:
§1Storstockholms snöskoterklubb skall verka för att främja intresset för snöskoterhobbyn i stockholmsregionen
§2 klubben skall på sikt verka för att anordna tävlingar för medlemmar och intresserade
§3 klubben skall verka för att förhandla fram billigare försäkring åt sina medlemmar

Osv osv...