Storstockholms snöskoterklubb

skoter_tokan

Välkänd medlem
31 okt 2007
270
0
16
Norrtälje/Messlingen
Vill starta upp en skoterklubb för hela Sthlms län. Med hemsida mm vad ska man gå till väga ? Det bor så mkt norrlänningar i Sthlm området som har ett stort skoterintresse.
 

Kurra-Gurra

Medlem
15 jan 2015
30
0
1
Hallstavik, Norrtälje
Haha vi hade ju en sån här tråd inför förra vintern. Den började med att vi skulle starta en skoterklubb i stockholmsområdet och slutade med att alla satt o jämförde snödjup vid sina stugor i fjällen :p
 

Micael_Aman

Ny medlem
6 jan 2010
4
0
1
Jag är också på!

Bor tre mil norr om Stockholm, inte riktigt i Norrtälje, men nära på.

Har ingen stuga, men ett bra täckt släp som tar 2 långa maskiner.
 

Kurra-Gurra

Medlem
15 jan 2015
30
0
1
Hallstavik, Norrtälje
Det verkade förra året i den förra tråden som om de flesta bodde i Norrtälje/Vallentuna/Åkersberga kommuner, så nånstans där skulle väl vara lämpligt om man nu ville grunda en sköter klubb!
 

kallholmen

Välkänd medlem
14 feb 2013
1.019
6
38
Sthlm
Jag finns på Färingsö sen i somras.
Här i krokarna bränner tydligen gubbarna mest omkring på isen med mc och spikdäck. Låter iofs asball.
 

skoter_tokan

Välkänd medlem
31 okt 2007
270
0
16
Norrtälje/Messlingen
Det vore asball. Var åker du? Alltså jag har tidigare haft skotern i typ Skellefteå. Och har därmed aldrig utgått från Stockholm. Vad är nära och bra?
jag hyr stuga uppe i Messlingen västra Härjedalen. Brukar vara riktigt bra körning på hemliga ställen. Du ska inte med upp på skoterns dag den 23 oktober ? Kommer du ifrån Skellefteå ?
 

Kurra-Gurra

Medlem
15 jan 2015
30
0
1
Hallstavik, Norrtälje
Jag finns på Färingsö sen i somras.
Här i krokarna bränner tydligen gubbarna mest omkring på isen med mc och spikdäck. Låter iofs asball.
Ja det gör dem här i trakten också! Det var en stockholmare som hade köpt en sommarstuga ute på en ö i utanför Östhammar, och en av gubbarna kom förbi och berättade att det var en tradition med isracing på fjärden och att han hoppades att de inte störde! Närå sa stockholmaren det är ingen fara, hur länge tänkte ni hålla på? Tills våren kommer, sa gubben :D
 

kallholmen

Välkänd medlem
14 feb 2013
1.019
6
38
Sthlm
Ja det gör dem här i trakten också! Det var en stockholmare som hade köpt en sommarstuga ute på en ö i utanför Östhammar, och en av gubbarna kom förbi och berättade att det var en tradition med isracing på fjärden och att han hoppades att de inte störde! Närå sa stockholmaren det är ingen fara, hur länge tänkte ni hålla på? Tills våren kommer, sa gubben :D

Flyttade hit från att ha bott 100 m från Essingeleden i åtta år. Här är knäpptyst. Lite buller på viken vore nästan önskvärt.
 

Zvenne

Medlem
24 jun 2013
44
0
6
Norrtälje
Vi är ett gäng, typ 10 st 40+:are som åker till Gyllene Bocken i Ljusnerdal varje år.
Det brukar vara rätt trevlig körning, led och friåkning..
 

kallholmen

Välkänd medlem
14 feb 2013
1.019
6
38
Sthlm
jag hyr stuga uppe i Messlingen västra Härjedalen. Brukar vara riktigt bra körning på hemliga ställen. Du ska inte med upp på skoterns dag den 23 oktober ? Kommer du ifrån Skellefteå ?

23 oktober lämnar jag ett magasin till tryck. Finns inte en chans att jag hinner något annat än att jobba fram tills dess. Men uppskattar frågan.
Ja, typ Skellefteå. Kallholmen, en liten ö i Skelleftehamn.