Stora Bluffannonstråden

Vesslan

Välkänd medlem
15 sept 2010
921
93
28
Var nära en gång men han skulle ha en rätt stor summa i handpenning innan skotern ens skulle skeppas över. Säkert för att täcka kostnader för skatt, tull och regbesiktning och allt vad det är. Men pengarna som man skulle ligga ute med, tror det var typ 40'' i kombination med att det tog rätt lång tid, gjorde att jag sket i det
40 tusen?

Ringde och fick uppgifter av honom för ca: 3 år sedan, då pratade om att det kostade 7500:- per maskin man köpte. Så om vi då var 4st som skulle köpa vilket var på tapeten då, så ville han ha totalt 30 tusen av oss för att ta den till sin butik i Sverige där vi sedan kunde hämta upp dem. Då är det kanske bara transport iofs, men det kvittar ju. Informationen skiljer rätt drastiskt iaf, och något annat alternativ med annan prislapp erbjöd han inte då iaf.
Däremot så var det väl rätt lång väntetid.
 
Reactions: Edvards

Tengil

Välkänd medlem
23 mar 2005
819
48
28
Dvärsätt, Jämtland
Ja jag kan minnas fel också men har för mig att det var nåt sånt, detta var säkert för över tio år sedan. Menar inte att det är nåt skumt med bengans maskiner..bara att det tog rätt lång tid att få över dom till sverige samt som jag minns rätt hög handpenning.
 

Vesslan

Välkänd medlem
15 sept 2010
921
93
28
Nej inte behöver det vara något skumt, han kan ju bara ändrat affärsmodellen till ren transport över Atlanten.
 

Vesslan

Välkänd medlem
15 sept 2010
921
93
28
Fast gör man en sökning på Bengans motor kommer det upp rätt massivt med forumtrådar där företaget och de bakom kritiseras hårt, så helt smärtfritt att handla tycks det inte vara.
 
Reactions: trixa

antonbc

Välkänd medlem
17 sept 2012
924
67
28
6
Screenshot_20181103-084727_Blocket.jpg
Tänker inte hänga ut någon, men denna snubbe har riktigt otur med PostNord... Om ni ska köpa av honom, kräv postförskott/efterkrav eller åtminstonde spårbart kolli. Brukar ha det som regel, men när det gäller småsummor har jag börjat swisha folk på senaste. Har alltid gått bra, tills nu då med denna snubbe.

Så bara en påminnelse, betala inte förskott:)
 
Last edited: