Stora Arvidsjaur Tråden

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
Hur ser det ut på snöfronten i akka? grymmt sugen på att köra skoter=)
Har inte varit upp dit personligen, men på samhällert har det under dom senaste 2 veckorna kommit max 5 cm. Och då jag mätte på min egen bakgård där det ligger orörd snö så, så var det för 2 veckor sedan 28 cm. Detta lär ha sjunkit ihop, så det är säkert inte blivit något större snödjup i vart fall.
Uppe runt Akka brukar det ju vara lite mer snö, då det ligger 150 möh högre än samhället.
Men jag har svårt att tro att det ska vara mer än 50 cm däruppe, vilket är för lite för att det ska vara roligt att köra där.
 

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
jaha, statusrapport tack! =) hur ser det ut efter de senaste dagarnas snöfall?
Det är väl knappt 40 cm på samhället, men uppe runt Akka lär det väl vara minst 60 cm. Men det är otroligt lös snö.
Säkert många som varit upp dit i helgen, så förhoppniongsvis så är det någon på detta forum också, som kan komma med en rapport därifrån.
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Ligger det nån ihopsjunken snö under som har hunnit smälta ihop innan det blev tokkallt?

Tänkte så det inte är bottenlös snö, vore tråkigt att träffa på en stubbe det första man gör på säsongen
 

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
hej, hur är botten runt akka? Vi funderar på att åka upp närmaste dagarna, liknande fjolåret eller bara att vara extremt försiktig?
 

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
Aha, som jag misstänkte bara inse,blir en tråkig vinter men man får väll göra det bästa av situationen.

Tack Snökungen för infon, någon som vet hur det är runt Lefats?
 

JasGas

Aktiv medlem
9 jan 2010
76
0
6
Arvidsjaur
Jag och brodern körde över berget som är på sidan om akka och sen ner mot byn storberg,tyckte det var bra före men som sakt svårt att se om det var tallplantor eller stubbar under snön.
Skulle hämta nila pulkan i stugan en resa på ca 30km som tog nästan 2,5timme efter ett ex antal fastkörningar/träd och stubbkänningar samt odugliga förare,kan inte skylla på skotrarna(rmk 700 och ac mc 900).