Stora Arvidsjaur Tråden

Johan001

Välkänd medlem
1 jan 2000
142
0
6
Snörök är det säkert. Det snöar lite grann just nu, har väl kommit ca 1-2 cm ikväll. -18°C
Vi har inte alls drabbats av något snöoväder i veckan.
 

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Snörök är det säkert. Det snöar lite grann just nu, har väl kommit ca 1-2 cm ikväll. -18°C
Vi har inte alls drabbats av något snöoväder i veckan.
Tack så mkt för ditt svar! Låter ju lite betryggande (förutom temperaturen då) :D
 

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Väglaget var itne så farligt, sista biten på väg hem var lite knepig (Boliden-->Skellefteå).

Föret uppe i Arvidsjaur var minst sagt "fjunigt" och sikten var ju tveksam när man hade snörök från framförvarande ekipage och dessutom snöfall i ögonen.

Men icke desto mindre fick man köra 5-6 mil till med nyförvärvet.

Tyckte för övrigt Nasaleden från A-jaur till Byskeälven, sista biten, var riktigt trevlig om än kort.

En okänd bäck vid foten av Akka var inte alls trevlig.

Tack arvidsjaur för att ni tillhandahåller skoterkörning där Skellefteå än så länge inte når ända fram :) (Men, jag tror det är nära nu)
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
I Skellefteå kan det bli en bra säsong om det fortsätter så här! Men hur mycket snö de än blir här så är det roligare terräng runt A-jaur, här är det så flackt :sick:
 

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Hellboy - du har helt rätt, men vafan, man kan väl itne åka till a-jaur över dagen flera ggr i veckan? ELLER? :)
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Hellboy - du har helt rätt, men vafan, man kan väl itne åka till a-jaur över dagen flera ggr i veckan? ELLER? :)
Ja har en idé, vi kan kanske styra upp en multitransport, en lastbil eller liknande så får man skriva upp sig. Tror det är många som är villiga att lägga en liten slant plus att det e ju ännu roligare om man är 10-20 pers varje gång :D Nä skämt å sido du har helt rätt, jag körde massor här i Ske-å förra året :peace:
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Uppskattar det inte lika mycket nu när jag sitter här

Kallt och snöar rätt mycket, inte direkt bästa förutsättningarna

Dock underbart före

Snökungen: om du undrar vem det var som tutade igår när du stod på bron så var det jag :)
 

Rodge

Välkänd medlem
27 jun 2007
324
1
16
Boliden
vi var uppe vid akka och körde idag, helt makalöst före om man gillar lössnö, bara puder så långt ögat når :biggrin1:
Dock jäkligt kallt, biltermometern visade -31 grader när vi åkte hemåt, och jag har förfrysit delar av ansiktet :eek:
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Kan bara hålla med otroligt före men ruggigt kallt

Man är lite orolig för att lyckas träffa nån stubbe när så gott som allt bara är puder
 

Bean_75

Välkänd medlem
20 nov 2006
322
0
16
Luleå
vi var uppe vid akka och körde idag, helt makalöst före om man gillar lössnö, bara puder så långt ögat når :biggrin1:
Dock jäkligt kallt, biltermometern visade -31 grader när vi åkte hemåt, och jag har förfrysit delar av ansiktet :eek:
Hujja, hårda grabbar....;) men vad gör man inte för lite puderåkning...:)