Stora Arvidsjaur Tråden

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Sv: Snödjup I Arvidsjaur

Jo snö är alltid välkommet..........men inte just när man ska köra

Åker upp imorgon på morronen själv så ser du en summit 800x 01 och en 1000cc -05 så får du gärna hjälpa oss lös ;)
 

Bean_75

Välkänd medlem
20 nov 2006
322
0
16
Luleå
Sv: Snödjup I Arvidsjaur

Tjena arvidsjaurbor! Kan man få en snö & temperatur rapport? Hur mkt snö har fallit hos er?
 
J

Jas Gas

Sv: Snödjup I Arvidsjaur

Har snöat ca 2dm (har inte mätat själv) och i skrivande stund -18.8.
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Sv: Snödjup I Arvidsjaur

Är i Arvidsjaur nu, ruggigt roligt före med en massa puder

Tyvärr riktigt kallt -27 igår natt och runt -23 nu
 

Bean_75

Välkänd medlem
20 nov 2006
322
0
16
Luleå
Sv: Snödjup I Arvidsjaur

Ja nog har de kommit snö så man börjar känna igen sig kring akka. Blev inte många kort tagna i kylan & blåsten. Men trots allt så frös man inte....

http://www.pixbox.se/alb_show_id1007644_page0.html

Bara en av våra bilar som inte tyckte om & starta efter den kalla helgen. Men till slut efter 3 timmars racklande kom vi oss iväg hemmåt...

Men hoppas på ett snart återseende....:rock:
 

Snökungen

Välkänd medlem
24 jan 2009
108
0
6
Vid foten av "Akka"
Sv: Snödjup I Arvidsjaur 1.30 pulver

idag har jag . och peppe med sin full matade jappsare varit ute och lekt med var ochså janne nilsson från boden med sin lika fullmatade pryl .p.s grabbarna kan sin sak då det gäller trimmning . med var oxå jakob .malm .lilla tom andreasen.sammt. p.j .vi började med akka men insåg att denna knöl var för liten .vi drog snappt vidare mot abborträsk efter myrarna i tämligen snabb hastighet .vid aspliden snodde vi upp mot storberg igen efter dessa mils vidda myrar .efter denna dag var vi överenns .vem faaan längtar efter sex
 

Snökungen

Välkänd medlem
24 jan 2009
108
0
6
Vid foten av "Akka"
Sv: Snödjup I Arvidsjaur 1.30 pulver

idag har jag . och peppe med sin full matade jappsare varit ute och lekt med var ochså janne nilsson från boden med sin lika fullmatade pryl .p.s grabbarna kan sin sak då det gäller trimmning . med var oxå jakob .malm .lilla tom andreasen.sammt. p.j .vi började med akka men insåg att denna knöl var för liten .vi drog snappt vidare mot abborträsk efter myrarna i tämligen snabb hastighet .vid aspliden snodde vi upp mot storberg igen efter dessa mils vidda myrar .efter denna dag var vi överenns .vem faaan längtar efter sex
p.s snö djupet är 1.30 cm:ciao:
 

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Sv: Snödjup I Arvidsjaur

Ja nog har de kommit snö så man börjar känna igen sig kring akka. Blev inte många kort tagna i kylan & blåsten. Men trots allt så frös man inte....

http://www.pixbox.se/alb_show_id1007644_page0.html

Bara en av våra bilar som inte tyckte om & starta efter den kalla helgen. Men till slut efter 3 timmars racklande kom vi oss iväg hemmåt...

Men hoppas på ett snart återseende....:rock:
Far åt fanders, kollade igenom bilderna från Akka.
Vars ligger stället? Fick lust att slänga skotern på släpet och åka dit :)
 

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Sv: Snödjup I Arvidsjaur

Aah, inte allt för långt borta.
Får väl ta och föreslå familjen och polarna att vi ska fara dit nån gång :)
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Sv: Snödjup I Arvidsjaur

Blir att åka upp om 2 veckor igen, hoppas bara det inte blir -25 och snöstorm som förra helgen


Inte direkt kul att sitta hemma i Umeå när det är -4 och strålande sol
 

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Sv: Snödjup I Arvidsjaur

Blir att åka upp om 2 veckor igen, hoppas bara det inte blir -25 och snöstorm som förra helgen


Inte direkt kul att sitta hemma i Umeå när det är -4 och strålande sol
Samma väder här idag. Finns massor med puder, strålande sol & -5. Kan inte bli bättre
 
J

Jas Gas

Sv: Snödjup I Arvidsjaur

Inte så kul att jobba som testförare sånna här helger när man kör kors och tvärs genom norr och västerbotten och se skotrar överallt,buhu buhu och snyft.
 

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
Sv: Snödjup I Arvidsjaur

Var ute i finvädret idag.
Var neråt Hedberg, körde fast med sladden, när jag klev av skotern sjönk jag ner genom snön vid sidan om leden, snön nåde till midjan trots att man inte stod direkt på backen, Måste ha varit minst 120 cm där.
Så nu är även denna vinter fullt normal, vad det gäller snömängd. :rock:
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Sv: Snödjup I Arvidsjaur

Var också uppe i helgen, otroligt mycket pudersnö


Såg att snökungen här på forume hade besök av en massa skotrar ;)
 

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
Sv: Snödjup I Arvidsjaur

Var också uppe i helgen, otroligt mycket pudersnö


Såg att snökungen här på forume hade besök av en massa skotrar ;)
Han bor ju mitt i himmelriket, om man gillar snöskoteråkning av varierad art.
Men då man bor invid en skoterled, så kan det vara en rätt så intensiv trafik. Och många som hyr skoter är vilse i pannkakan, faktiskt rätt så många som brukar komma upp och vända på hans gårdsplan, trots att han har skyltat upp sin led.

Stenvalls led
 

aka92

Aktiv medlem
3 dec 2008
54
0
1
Palt!
Sv: Snödjup I Arvidsjaur

Kom just hem från Arvidsjaur, blev en fin bit via Nasaleden hem till Piteå

Fantasktiskt väder och snö! Bara synd att vi var där så kort tid dock så blev man så trött efter att ha varit där nån dag... kompisarna körde fast ganska mycket och jag kan väl erkänna att jag satt nån gång också ;) Såg ni en fastkörd F7a så var det kanske jag :p