Stor skillnad på ctrl 1 och ctrl II skidorna ?

lerling

Välkänd medlem
21 jan 2007
595
0
16
kiruna
Stor skillnad på ctrl 1 och ctrl II skidorna ? har en -09a etec, undra om man skulle skaffa ctrl II skidorna om det är stor skillnad
 

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Om jag inte minns fel är enda skillnaden att du kan förändra spårvidden på CTRLII-skidorna.

Skulle inte bemöda mig byta mellan dessa, skaffa ett par SLP PP ifall du ska byta :)
 

lerling

Välkänd medlem
21 jan 2007
595
0
16
kiruna
Har läst mycket att det det var en av dom större sakerna som lynx gjorde mellan -09 till 10a, att skidorna var inte lika spårkänslig och mattan förstås
 

AnimaL

Välkänd medlem
18 apr 2005
1.020
2
16
49
Umeå - Yttersjö
ctrl 1 skidorna är då enligt mig bland det sämsta man kan ha på skotern. hur II:eek:rna är kan jag inte säga men byt till eftermarknadsskidor ist? det borde va värt det lilla extra när du har en så dyr skoter! :D
 

AnimaL

Välkänd medlem
18 apr 2005
1.020
2
16
49
Umeå - Yttersjö
Ja lr nån av CA-pro modellerna , men det är väl en smaksak antar jag. Jag byte från ctrl 1 --> SLP pp och det blev en totalt ny skoter o köra både på led och i snön.
byta skidor är då min 1:a prioritering före matta , v-kitt, drevning o annat godis iaf på skidoo o lynx!
Jag har ett par CA-pro ADX på min skidoo nu, har inte testat dom än..
Hur som helst , lycka till med skidbytet!! :D


lite OT men jag trodde att du bara körde Forest Fox?? ;D
 

lerling

Välkänd medlem
21 jan 2007
595
0
16
kiruna
ja det hade ju varit drömmen, men den har blivit så dålig på senare tid :D

jag har ju förstått nu att man ska dreva ner den 2 kugg för att den inte ska vara ett remmonster, vart har du köpt dina skidor ifrån?
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Enligt min åsikt så är ctrl skidorna grymt mkt bättre än allt som suttit original på ski-doo....

Ska du byta så håller jag dock med Animal, köp eftermarknads.
 

lerling

Välkänd medlem
21 jan 2007
595
0
16
kiruna
jo om jag byter blir det slp eller ca men jag vill veta om det är en stor skillnad på skidorna !

men det blir nog slp.. finns ju för 3800 för allt hos stenmarks

om ingen är sugen och sälja sina ?=)