srx lössnö

L

LAPPEN

Jag har funderat på att köpa en srx 700, men jag har hört att dom är usla i lössnö. Någon som har några erfarenheter eller andra uppgifter om detta?
 

fredrik

Medlem
1 jan 2000
40
0
1
Ja du har nog hört helt rätt! En kompis till mig har en och den har man ju fått lyfta en och annan gång... Det är alls inte bra i lössnö, men vad annat är att vänta av en skoter med låg markfrigång, nästintill slät matta och en saftig "matchvikt"? Nä, håll dig på spår, leder och sjöar om du köper en! Där är det en jäkligt rolig och lättkörd skoter med rejält med motor...
 

Grek

Välkänd medlem
1 jan 2000
252
0
16
Luleå Sverige
Hmm, annars kan man göra så att man höjer den där bak.. fast då vet jag inte om den blir "vingligare" efter leden, men då ska den iaf gå bättre i lössnön :)
 

eric1

Rookie sledder
1 jan 2000
16
0
0
tjenare jadu srx:en gå finnt i djupsnön men du måsste ha minst 32 mm matta =) sedan äre bara att köra i djupsnön men dom som säger att srx:en gå dåligt i djupsnö kan inte köra skoter
 

fredrik

Medlem
1 jan 2000
40
0
1
Jo, nog skulle den bli bättre med HK-matta eller om man höjer den. Och antagligen skulle den bli riktigt skaplig om man kombinerade de båda förslagen. :)
Men självklart försvinner ju en del av det som gör den rolig (att kunna ställa upp den i kurvor osv.) då. Men det är ju hela tiden en fråga om avvägning, fundera ett par gånger p+å vad du ska ha skotern till och handla därefter, köp inte bara för att du tycker att det är en frän skoter. Kör du en del lössnö så finns det bättre skotrar som redan är färdigbygda. :)
 

fredrik

Medlem
1 jan 2000
40
0
1
>tjenare jadu srx:en gå finnt
>i djupsnön men du måsste ha
>minst 32 mm matta =) sedan
>äre bara att köra i djupsnön
>men dom som säger att srx:en
>gå dåligt i djupsnö kan inte
>köra skoter
Jaja... eller så tar du och testar en skoter som verkligen är avsedd att köras utanför led. SRX är en ledpiskare och integjord för att ta sig fram bra i snö, även om det GÅR... Men det är ju inte samma sak som finfint...
 
F

frank

går som en ubåt i lössnön men det är en jäkligt bra motor i den iallafall.
 

anders3

Semi PRO sledder
1 jan 2000
79
0
0
nå går dom ocskå framåt i snö om man kan köra och håller lite gas..men som dom säger så är dom sämre än de flesta skotrar i snö!
 

Mattman

Välkänd medlem
1 jan 2000
352
0
16
Råneå Sverige
Obs!
klicka i texten där det står varför han bytt ut srx:en.

Det är en divX fil, kan gå att visa i realplayer också, men inte quicktime
 

M

Medlem
1 jan 2000
12
0
1
kollade den där filmen nyss...
tror ni att t.ex en machz med samma matta och förare skulle gå mkt bättre? NÄ!
 

per1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
25
0
0
srx ä inge vidare i lössnö den liksom plogar sig fram. Men om man sätter på ett par plastbelag så blire stor skilnad(flyter upp fram) men styrning på hård led försämras något
 
S

slagge

mach z är ju en 800 trippel som är gjord för att räjsa efter isen eller leden
 

M

Medlem
1 jan 2000
12
0
1
>mach z är ju en 800 trippel
>som är gjord för att räjsa
>efter isen eller leden

Och det är inte SRX då eller?
 

MickeP

Välkänd medlem
1 jan 2000
134
0
6
Luleå Swe
har en machz 800 -97 med 32mm hk-matta, jag tycker att den är hygglig på att gå i lössnö med tanke på förutsättningana, jag tror personilgen att srxen är sämre,