Slänger väll upp projektet här också, är i grund å botten en SRX700 som är lite modifierad.
Saker som gjorts:
F7boggie samt matta, blästrad samt lackad svart/blå och renoverade dämpare.
Chassiet omkapat i bakkant för en snyggare och cleanare look.
Bakre kylarn samt förstärknings plåtarna är skrotade.
Fotstegskylarna uppflyttade i tunneln för bättre kylning.
10" styrhöjjare med ett rakt crossstyre med hooks samt stålomspunnen och förlängd bromsslang.
Sportech handkåpor fungerar perfekt ihop med hand/tumvärme man fryser aldrig om händerna.
Dynan är under ombyggnation skall höjjas och snyggas till.
Omgjorda fotsteg bredare samt raka och kortare än original (Pro XR look alike) även vrålförstärkta samt tagit hål i dem för att förhindra isbildning.
Fotholkar nervinklade samt framflyttade 2cm.
SLP powder pro skidor (bästa skoterdelen jag någonsin spenderat pengar på rekomenderas varmt!)
Fox racing clicker framdämpare 47cc mått renoverade samt blålackade fjädrar.
Förlänga/förstärkta tvärstag för att lira med nya dämparna.
Ombyggda dämpartorn även det för dämparnas skull.
Nya trailingarmar under konstruktion kommer bli 2kg st lättare samt bra mycket snyggare.
Ordentligt tvättad! blev som en helt ny skoter efter tvätten.
Matt svart chassie samt polerade fotsteg (under polering
)
Säkert något mer som jag glömt, mer bilder kommer så fort jag dragit ut tummen och gjort färdigt den
Här borde de sitta originalt!
Chassiet lite tillkapat i väntan på den korta förlängningen
Chassiet strippat på färg efter många meter smärjelduk och blodiga knogar Även påbörjat kapningen av fotstegen:rock:
Chassiet inne på lokverkstaden efter tvätt och lack.
Fotstegen klara trätt på rör efter kanten och svetsade i bågen i framkant sedan skruvat i tunneln, blev fruktansvärt stabilt.
Boggien provmonterad, sekunder senare revs den ner i bitar och blästrades samt lackades och härdades i ugnen
Boggien ihopmonterad efter lack. Dämparn höll jag på att renovera därför är den inte med på bild.
Helhets bild, har tyvär ingen bild från dagsläget när förlängningen stänkan/lyftbågen är monterad men det kommer.
PP skidorna monterade
Mer kommer inom kort!
Saker som gjorts:
F7boggie samt matta, blästrad samt lackad svart/blå och renoverade dämpare.
Chassiet omkapat i bakkant för en snyggare och cleanare look.
Bakre kylarn samt förstärknings plåtarna är skrotade.
Fotstegskylarna uppflyttade i tunneln för bättre kylning.
10" styrhöjjare med ett rakt crossstyre med hooks samt stålomspunnen och förlängd bromsslang.
Sportech handkåpor fungerar perfekt ihop med hand/tumvärme man fryser aldrig om händerna.
Dynan är under ombyggnation skall höjjas och snyggas till.
Omgjorda fotsteg bredare samt raka och kortare än original (Pro XR look alike) även vrålförstärkta samt tagit hål i dem för att förhindra isbildning.
Fotholkar nervinklade samt framflyttade 2cm.
SLP powder pro skidor (bästa skoterdelen jag någonsin spenderat pengar på rekomenderas varmt!)
Fox racing clicker framdämpare 47cc mått renoverade samt blålackade fjädrar.
Förlänga/förstärkta tvärstag för att lira med nya dämparna.
Ombyggda dämpartorn även det för dämparnas skull.
Nya trailingarmar under konstruktion kommer bli 2kg st lättare samt bra mycket snyggare.
Ordentligt tvättad! blev som en helt ny skoter efter tvätten.
Matt svart chassie samt polerade fotsteg (under polering
Säkert något mer som jag glömt, mer bilder kommer så fort jag dragit ut tummen och gjort färdigt den
Här borde de sitta originalt!

Chassiet lite tillkapat i väntan på den korta förlängningen

Chassiet strippat på färg efter många meter smärjelduk och blodiga knogar Även påbörjat kapningen av fotstegen:rock:

Chassiet inne på lokverkstaden efter tvätt och lack.

Fotstegen klara trätt på rör efter kanten och svetsade i bågen i framkant sedan skruvat i tunneln, blev fruktansvärt stabilt.

Boggien provmonterad, sekunder senare revs den ner i bitar och blästrades samt lackades och härdades i ugnen

Boggien ihopmonterad efter lack. Dämparn höll jag på att renovera därför är den inte med på bild.

Helhets bild, har tyvär ingen bild från dagsläget när förlängningen stänkan/lyftbågen är monterad men det kommer.

PP skidorna monterade

Mer kommer inom kort!