SRX 700 one of a kind

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Slänger väll upp projektet här också, är i grund å botten en SRX700 som är lite modifierad.

Saker som gjorts:

F7boggie samt matta, blästrad samt lackad svart/blå och renoverade dämpare.

Chassiet omkapat i bakkant för en snyggare och cleanare look.

Bakre kylarn samt förstärknings plåtarna är skrotade.

Fotstegskylarna uppflyttade i tunneln för bättre kylning.

10" styrhöjjare med ett rakt crossstyre med hooks samt stålomspunnen och förlängd bromsslang.

Sportech handkåpor fungerar perfekt ihop med hand/tumvärme man fryser aldrig om händerna.

Dynan är under ombyggnation skall höjjas och snyggas till.

Omgjorda fotsteg bredare samt raka och kortare än original (Pro XR look alike) även vrålförstärkta samt tagit hål i dem för att förhindra isbildning.

Fotholkar nervinklade samt framflyttade 2cm.

SLP powder pro skidor (bästa skoterdelen jag någonsin spenderat pengar på rekomenderas varmt!)

Fox racing clicker framdämpare 47cc mått renoverade samt blålackade fjädrar.

Förlänga/förstärkta tvärstag för att lira med nya dämparna.

Ombyggda dämpartorn även det för dämparnas skull.

Nya trailingarmar under konstruktion kommer bli 2kg st lättare samt bra mycket snyggare.

Ordentligt tvättad! blev som en helt ny skoter efter tvätten.

Matt svart chassie samt polerade fotsteg (under polering :D)

Säkert något mer som jag glömt, mer bilder kommer så fort jag dragit ut tummen och gjort färdigt den :D

Här borde de sitta originalt!


Chassiet lite tillkapat i väntan på den korta förlängningen

Chassiet strippat på färg efter många meter smärjelduk och blodiga knogar Även påbörjat kapningen av fotstegen:rock:

Chassiet inne på lokverkstaden efter tvätt och lack.

Fotstegen klara trätt på rör efter kanten och svetsade i bågen i framkant sedan skruvat i tunneln, blev fruktansvärt stabilt.

Boggien provmonterad, sekunder senare revs den ner i bitar och blästrades samt lackades och härdades i ugnen

Boggien ihopmonterad efter lack. Dämparn höll jag på att renovera därför är den inte med på bild.

Helhets bild, har tyvär ingen bild från dagsläget när förlängningen stänkan/lyftbågen är monterad men det kommer.

PP skidorna monterade


Mer kommer inom kort!
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Slänger väll upp projektet här också, är i grund å botten en SRX700 som är lite modifierad.

Saker som gjorts:
.....

Bakre kylarn samt förstärknings plåtarna är skrotade.

Fotstegskylarna uppflyttade i tunneln för bättre kylning.
......
Mer kommer inom kort!
Blir nog rolig den där, men jag tror inte du får bättre kylning i tunneln. Däremot så för du is och skit på fotstegen :)

Fast jag kan ha fel.
 

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Ingen bättre kylning i tunneln, nu måste jag bara fråga hur du tänker igentligen?

Mattan snurrar i tunneln korrekt? och mattan för med sig en JÄÄÄÄVLA massa snö korrekt? Kylarna är i tunneln vars mattan drar upp en himla massa snö så kylarna är i kontakt med snön hela tiden. Istället för när dom är under fotstegen får dom bara kontakt med snön när du viker av från leden och låter fotstegen ta i snön.

Kolla på nyare maskiner finns inte en enda maskin utan kylning i tunneln, för fotstegen är troligtvis det dummaste ställen att ha en kylare på och dessutom bildas det bara en ***** massa is på fotstegen när du har kylare där.

Kan även tillägga att jag kör bara med 3kylare istället för 4 som det sitter original i SRXen och den har aldrig gått varm inte ens när det var +10 utomhus.
 

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Skotern klar och ute till salu pga måste ha råd med körkort :(

Här kommer ett par bilder på pärlan i färdigt format.







och givetvis lite kärlek till världens bästa märke Polaris ;)


Det var allt för mig denna vinter, men förvänta er nya projekt till nästa säsong förhoppningsvis har man fixat pengar till ett ännu värre projekt då :D
 

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Nu är skotern "färdig" hade jag haft råd å behålla den hade det blivit mer mod.
Men är fruktansvärt nöjd med resultatet en riktig Rev dräpare :)







Sista bilderna med de nya trailingarmarna som lättade fronten med 5kg :)
 
6 mar 2009
20
0
1
33
Kiruna
Nu är skotern "färdig" hade jag haft råd å behålla den hade det blivit mer mod.
Men är fruktansvärt nöjd med resultatet en riktig Rev dräpare :)







Sista bilderna med de nya trailingarmarna som lättade fronten med 5kg :)

Grymmt bygge, en av väldigt få srx jag hade kunnat tänka mig att ha, keepUpTheGodWork! :rock:
 

froomelom

Välkänd medlem
1 sept 2008
342
1
16
lule
en liten fråga bara. vad har du för styrhöjare. du kanske har skrivit det men har missat det i så fall
 

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Tackar för alla kommentarer, saknar gumman lite främst motorn så sjukt fina motorer!
Vore fint med en SRX trippel i sno pron vilken drömmaskin det vore :D