SR Viper 162" LE -16

starborn0911

Medlem
27 mar 2013
23
1
3
Piteå
Hej

Vad ska jag ha för tryck i mina dämpare fram/bak för en normal åkare, jag upplever att den är lite mjuk bak? jag väger runt 80kg. Hur många smörjnipplar finns det i boogien? har lokaliserat en lite snabbt nu innan jag började bläddra i serviceboken men hittar inget om hur många eller var exakt dom sitter. Service är gjord på maskinen för 61 mil sedan på Yamaha Center i Luleå och den har gått 291 mil tot.

Något jag bör kolla till lite extra eller kan jag bara gasa på och boka en ny service runt 500? kanske..

Detta är min andra skoter jag införskaffar och jag är lite "newbie"

tacksam för svar eller tips

Mvh
 

starborn0911

Medlem
27 mar 2013
23
1
3
Piteå
Hej
Får kika på vad det innebär, åter till nipplarna någon som har koll på hur många eller vart dom sitter. I övrigt är maskinen jättefin men vill endå vara på den säkra sidan

Mvh
 

600 cfi

Välkänd medlem
18 dec 2008
542
15
18
norrbotten
Fördelen med att ändra infästningspunkt av främre svingarmen är att centerdämparen kommer med i bilden helt plötsligt. När den också är med blir det så mycket enklare få till både framvagn och bakre dämparen.
 

jymy83

Aktiv medlem
18 feb 2016
61
13
8
Hej
Får kika på vad det innebär, åter till nipplarna någon som har koll på hur många eller vart dom sitter. I övrigt är maskinen jättefin men vill endå vara på den säkra sidan

Mvh
Det är iallafall 4st fett nipplar i boggien. I bilden är det en RMK boggie, men de ungefär på samma ställen, men inte lika många nipplar på Vipern.
 

Attachments