Spruckna fotsteg

Endurothings

Medlem
1 jan 2000
18
0
1
Hej!
Jag har en Lynx Enduro 494-97. Jag har hört att den är känd för att ha svaga fotsteg. Jag har nu upptäckt att mina fotsteg pruckigt längst bak. Jag undrar då om det är någon annan som haft samma problem och fixat det eller om det är någon som har tips på hur jag skulle kunna laga det.

Tack på förhand// Endurothings
 

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Har precis samma problem på min Rave670 -97:a, fotstegen var spruckna längst bak när jag köpte den för två år sen. Den tidigare ägaren verkar ha svetsat ihop sprickorna, men det har tydligen inte funkat! Men det kan ju va värt att prova om man har en TIG-svets!
 

Endurothings

Medlem
1 jan 2000
18
0
1
Jo det kan man ju testa. Men jag funderar på om man kan först svetsa och sen popnita dit eller svetsa dit nått vinkelgärn eller nått.
 

Skotran

Välkänd medlem
1 jan 2000
671
0
16
Bjurholm
Det är nog det bästa. Gör vinleljärnen stora och långa och om du ska svetsa dit dom så borra en massa hål i dom och svesta där.
 

Endurothings

Medlem
1 jan 2000
18
0
1
okey.. men är det ingen annan som gjort detta förr.. jag menar jag kan ju inte va den första med det här problemet.
 

Perrrr

Välkänd medlem
1 jan 2000
376
0
16
38
Umeå Sverige
Försök svetsa om du har tillgång till det, annars får du försöka popnita eller bulta ihop det med nån alu-vinkel, och gör eller köp rejäla förstärkare som täcker hela fotstegen!