sprucken framvagn rev 600 sdi -05....

eeeeriksson

Medlem
4 jan 2013
46
0
1
Hej!

Så här innan påsk bestämde sig min framvagn att spricka.. :mad2:
aluminiumet som a-armarna å det sitter fast i har spruckit, rev chassit är väl inte det bästa?..

Nu undrar jag om det går att svetsa ihop det på ett seriöst sätt, hur osv eller är det bara att jaga nytt chassi?, om det är värt det vill säga!

ska ordna bilder så fort jag kan, tacksam för alla svar!

mvh samuel
 
Last edited:

Norenfalk

Välkänd medlem
1 feb 2011
168
0
6
Ludvika
Lika på min ;) en aluplåt, en drös med popnit så löser du det. Visst kan man svetsa, men det blir väl klenare bredvid svetsen? Är inte det där flying nun? Om det är den finns det nya att köpa. Men kan ha fel :)
 

eeeeriksson

Medlem
4 jan 2013
46
0
1
Lika på min ;) en aluplåt, en drös med popnit så löser du det. Visst kan man svetsa, men det blir väl klenare bredvid svetsen? Är inte det där flying nun? Om det är den finns det nya att köpa. Men kan ha fel :)
Håller det för dig? :) Jo det är flying nun om jag inte är helt ute och cyklar, vad kostar dom då o finns dom i sverige?
 

Norenfalk

Välkänd medlem
1 feb 2011
168
0
6
Ludvika
Vet en som lagat så och håller bra för honom :) en bra fråga, vet att jag såg någon i Sverige nyligen och då kostade den 3000kr begagnad :)
 

eeeeriksson

Medlem
4 jan 2013
46
0
1
Vet en som lagat så och håller bra för honom :) en bra fråga, vet att jag såg någon i Sverige nyligen och då kostade den 3000kr begagnad :)
Har lagat mitt med, har funkat klockrent över påsk! inte rört sig nånting, skööönt men blir byte i sommar ändå :)