Sprickor rev 440 -04

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
svårt att svetsa små sprickor ? hmm
nu undrar jag verkligen om du hamnat hos en svetsare och inte hos en bagare.

nä är han svetsare som är duktig spelar det ingen roll hur sprickorna ser ut.
han ska kunna fixa 99% av alla.

Tig har fördelen att den inte är lika varm som en mig/mag svetsning.
och därför krymper inte matrialet nått och sen slipper du sprickor brevid svetsningen med tigen när den "går kallt" istället för varm.
 

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
*host* här har vi en som svetsat mycket aluminium... eller? Med en modern migmaskin svetsar du kallare än med tigen, gäller då aluminium... och som sagt, en duktig svetsare kan svetsa alla sprickor, självklart. Är det bara mindre saker så hade jag ändå valt tig. Tig står då för "Tungsten Inert Gas" och innebär att du har värmen i ena handen, skyddad av gas och svetstråden i andra handen.
 

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
lars .. visst att en modern mig kan få det kallare men hur är det med sprickbildningen och hållfastheten i en mig svets om du jämnför med en tig.

tigen är mer hållbar och dessutom snyggare.
 

someone

Välkänd medlem
16 nov 2006
265
0
16
sprickor går att svetsas men måste förstärkas men pga jobbet så tycker jag att du inte ska ge mer än 43-45k för den!!! den är inte värd mera
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
Jo, men nu blev det så att jag inte köpte skotern. sprickorna satt på så svåråtkommliga ställen för att kunna poppnita och sånt. Sen så tyckte jag priset var lite för högt när det skulle bli så mkt besvär för att fixa det.