Min Thundercat 900 1997 med tikkatopp, öppna filter och wiseco kolvar mm har fått problem.
Den har gått klanderfritt tills förra vintern då jag fick linda om statorn.
Därefter gick den lysande i 15 mil. En varm vårdag började den gå riktigt illa. Den gick knappt under 6500 varv. Antog att det var för varmt så jag ställde bort den.
I år när jag startade upp den gick den hyfsat men snabbt började den smälla och gå dåligt. Körde inte mer än provkörningar.
Den tog vatten, och jag vill minnas att jag fick fylla på i våras också.
Kompen var 10 på tändsida och även MID, på PTO endast 5.
PTO kolv är demolerad och även toppen. MID något demolerad. Båda loppen helt felfria.
Första tanken var att ett lager farit och metall åkt runt. Men isåfall borde två lager farit samtidigt och det borde finnas repor i loppen.
Kan sånt här hända pga läckade topp ? Och spikning uppstått pga detta ?
(Det är vad jag hoppas på). Insugsgummin är omvulkade men ser ok ut.
Topparna är ej avtorkade.
PTO:
MID:
TOPP PTO:
TOPP MID:
Den har gått klanderfritt tills förra vintern då jag fick linda om statorn.
Därefter gick den lysande i 15 mil. En varm vårdag började den gå riktigt illa. Den gick knappt under 6500 varv. Antog att det var för varmt så jag ställde bort den.
I år när jag startade upp den gick den hyfsat men snabbt började den smälla och gå dåligt. Körde inte mer än provkörningar.
Den tog vatten, och jag vill minnas att jag fick fylla på i våras också.
Kompen var 10 på tändsida och även MID, på PTO endast 5.
PTO kolv är demolerad och även toppen. MID något demolerad. Båda loppen helt felfria.
Första tanken var att ett lager farit och metall åkt runt. Men isåfall borde två lager farit samtidigt och det borde finnas repor i loppen.
Kan sånt här hända pga läckade topp ? Och spikning uppstått pga detta ?
(Det är vad jag hoppas på). Insugsgummin är omvulkade men ser ok ut.
Topparna är ej avtorkade.
PTO:
MID:
TOPP PTO:
TOPP MID: