Finns redan hundra trådar om burk eller inte så kanske ingen ide?
Problemet är ljudet oavsett märke/modell. Och en polaris anser jag kanske låter för mycket redan original pga dom hörs hela tiden då du inte änns vet en ski-doo är i närheten.
Är det ingen som hör att du är där är det ingen som vill ha skoterförbud pga dom blir störd av dej.
Om du har en högljudd bil/motorcykel för det låter skönt stör det lika mycket men dom kommer aldrig förbjuda oss att köra bil eller ta bort vägen för det låter för mycket. Men skoterkörningen kan dom dra undan mattan under våra fötter vilken dag dom vill och ligger redan på förslag i rikstan att vi ska ha det som Norge = totalförbud utan led eller friåkning.
Därav bör man tänka på att det är roligare att köra en skoter som inte låter fränt än att ha en skoter som låter fränt som du inte får kör.
Eller så köper du en oisolerad eftermarknadspipa så låter det mer för dej som kör pga avsaknad av isolering men inte just mer utåt som stör andra.
Nån som tycker jag har fel så säg gärna till!
+ 1 Du har SÅ rätt i vad du skriver Brygg.
Men vad det gäller fordon på väg, så har vi ju ändå den återkommande besiktningen som väl sanerar bort avarterna bland bilar och Mc. Dessutom händer det ju ibland att Polisen hänger efter vägarna och belägger japsdämparförsedda högljudda fordon med ombesiktning.
Det saknas tyvärr beträffande skotrar. Nu menar jag inte att besiktning ska införas, men jag tycker att ordningsmakten behöver göra fler kontroller än vad som sker idag. Och då även på andra ställen än täta turistcentra som fallet är idag. Blir det fler som torskar på böter och regbesiktning kanske fler börjar tveka att stoppa på "fjortisburkar".
Sent from my GT-I9305 4G via Tapatalk