Snowhawk.....

Johannor

Välkänd medlem
1 jan 2000
230
0
16
RE: snowhawk

Jag har provat lite grann. Det är jäkligt ovant ibörjan men för varje gång man provar så går det bättre. Jäkligt skoj ute u lössnön men lite svår att köra efter led. Fast det går väl också att lära sig antar jag...
 

MaxPower

Välkänd medlem
1 jan 2000
734
0
16
Umeå Sverige
RE: snowhawk

fan vad brutalt att köra omkring på en sådan =) 70 lök? kostar dom inte över 100??!!

fan 70 lök kan dom ju nästan bärja bli intressanta!
 

ricke har en lynx

Aktiv medlem
1 jan 2000
50
0
1
RE: snowhawk

det är ju en hake med att köpa en sån. om man ska på längre turer. eller kanske den funkar då också. jag vet inte. men vad jag vet så kostar d ca 70000. och det betyder att jag inte har råd med en:(
 

Juhan

Välkänd medlem
1 jan 2000
376
0
16
Luleå Sverige
RE: snowhawk

det kostade över 100 000 förra året med priset har sänkts rätt mkt . såg att det var ett bolag som annonserade i snowmobile som sålde för 70 000 kr. vore kul att testa
 

Johannor

Välkänd medlem
1 jan 2000
230
0
16
RE: snowhawk

På Klövsjö Bensin & Service finns det en för provkörning. Den kostar 95000:- Fast nu är den ju lite demokörd så priset är nog lägre på det exemplaret nu. Dom kostade runt 120000:- i fjol men i år är dom sänkta till 95. Vet inte vad andra handlare tar dock. Dom som säljer för 70000:- säljer troligen fjolårsmodellen. Vet inte om det är stor skillnad mellan -02 och -03. Nån som vet nåt om det??
 

TokLasse

Medlem
1 jan 2000
32
0
1
Tvärån Swe
RE: snowhawk

[Uppdaterat: Senast editerat den 12-Feb-03 kl 00:05 AM (CET)]Jo -03hawk kostar 99,900:- Reggad o klar.
Och -02 Oreggade kostar ca:70,000-75,000:-
 

Kjelle

Medlem
1 jan 2000
20
0
1
Snow Hawk

Vill veta mer om Snow Hawk.
Är det ett vettigt köp ?
Någon som har kört/testat och kan berätta om hur det verkar ?
Ex. hur lång räckvidd har man med en sån, hur beter den sig på vanliga leder ?
m.m.

Mer info !!!
 
J

jonathan

RE: Snow Hawk

lär vara väldigt jävlig att köra har hört att de är lättare att köra cross o helikopter på samma gång =)
 

Kjelle

Medlem
1 jan 2000
20
0
1
RE: Snow Hawk

Jag kör cross, och flyger vanligt flygplan, inte helikopter dock, och inte på samma gång, Men är det verkligen sant att den är så svårkörd ? Har de som har den åsikten bara testat en kort sväng eller gnetat på en dag ?
 
P

Pär:t

RE: Snow Hawk

Vi har sålt snowhawk i över 2 år importerar
direkt från tillverkaren i Kanada, maskinen är svårkörd skall köras i många timmar innan man kommer på hur den fungerar mycket rolig på bana och i lössnö, ingen lämplig långfärdsmaskin, vi låter gärna intresserade provköra vår demomaskin är man sedan intresserad har vi nya maskiner i lager sålde 1 till Belgrad för 3 veckor sedan han var helsåld efter provkörning i Österrike.
Mvh
Pär
www.tuppz.se
 

Kjelle

Medlem
1 jan 2000
20
0
1
RE: Snow Hawk

Men vilket är det främsta skälet till att det inte är någon lämlig långfärdsmaskin?
Måste man vara på pass hela tiden så man inte donkar in i nåt träd eller blir man bara för trött ? Eller räckvidden ?

Vill desperat veta mera !

Pär, du måste väl ha kört en hel del eftersom ni är återförsäljare ? Vad är din längsta resa och vad tycker du ?
 

DIRAVI

Välkänd medlem
21 sept 2004
467
0
16
snowhawk verkar ju vara en grymt rolig lekmaskin, särskilt om man har kört en del motorcyckel innan, så blir det mer lika lek sas.
 

Olov Johansson

Välkänd medlem
31 dec 1999
158
0
6
40
Umeå
www.ninelives.se
Tanken rymmer mycket mer än 5 liter, kommer inte ihåg exakt nu men ska kolla det.
Den drar inte så mycket bensin heller.
En grymt rolig maskin som det tar ett tag att komma överens med, det gäller att inte fega!

Den går helt okej för att ha en 503:a men med filad Rave800 motor blir det helt sinnesjukt.