Snowhawk.....

J

JagLuktarGott

Fan Man blir ju grymt sugen när man ser filmen på hemsidan,
det ser ruggigt kul ut när man väl har lärt sig den.
Någon som vet hur många hk det är i 503f? skulle ju vara en sån man köpet isf,
man vill ju inte gärna lägga ut över 100 000 lakan på nått man kanske inte gillar.
 

Hoolmaa

Aktiv medlem
18 dec 2006
90
1
8
Gällivare
Fan Man blir ju grymt sugen när man ser filmen på hemsidan,
det ser ruggigt kul ut när man väl har lärt sig den.
Någon som vet hur många hk det är i 503f? skulle ju vara en sån man köpet isf,
man vill ju inte gärna lägga ut över 100 000 lakan på nått man kanske inte gillar.

Tjeeeeena ! =) du jag hade kunna skriva huuuuuuur mycket bra som hellst om den ! finns juh inga nackdelar, det är det värsta, folk vågar bara inte prova, jag köpte min i november å har kört mycke med den, kommer aldrig byta från snowhawk, jag kör ifrån vanliga skotrar piskar dem rent sagt när det är gropig å kurvig led, dock slät led går vanliga skotrar för fort. angående motorn vill jag ha kvar 503:an, höken är så grymt lätthanterlig och jag tror lite av det försvinner med större motor iaf efter led kommer man tappa. du har säkert bara provat 5900or med 503 och det är som dag och natt med den här, den har ju jaws pipa och helt annan variator kalibrering, mycket rapp maskin ! 160 kg och 72 hk, låter rätt mysigt faktiskt :) Nää hurru köp en hök ! jag var rätt nervis först när jag köpte den, hade juh ens inte sett en i verkligheten men sen var jag fast. som och jämföra vanlig skoter som fyrhjuling och cross då förstår du. sen att alla snackar om den är svårkörd, tröttsam och köra, heeeelt tvärtom, det är den mest lättkörda maskin, man kan ju göra helt sjuka grejjer bara fantasin räcker. sen plogkanter bara skråa köra rakt fram kan. tanken är på 17,5 liter, räcker en vanlig tur, kanske inte i fjällen. finns 30 liter men kostar 5 papp.

bara fråga om du undrar något mer =)
 

stralle

Välkänd medlem
21 feb 2007
402
0
16
Piteå


en kompis till mig gjorde en egen snowhawk, allt som var från en riktig hawk var matta och skida sen var allt annat hemmagjort vart ett fruktansvärt bra resultat. han hade en exciter motor (borrad till lite över 600cc som skar så nu har han en 600 motor från en rmk -06 ;o) enda problemet var att han hade bält-drift, brickorna lossna s¨å for bältet åt sidan (han ska byta till kedje drift nu under sommaren och så ska han packa in nymotorn) och så var framdämparn för mjuk (kommer från en crossare) men annars vart det himmla bra=)
 

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund


en kompis till mig gjorde en egen snowhawk, allt som var från en riktig hawk var matta och skida sen var allt annat hemmagjort vart ett fruktansvärt bra resultat. han hade en exciter motor (borrad till lite över 600cc som skar så nu har han en 600 motor från en rmk -06 ;o) enda problemet var att han hade bält-drift, brickorna lossna s¨å for bältet åt sidan (han ska byta till kedje drift nu under sommaren och så ska han packa in nymotorn) och så var framdämparn för mjuk (kommer från en crossare) men annars vart det himmla bra=)
jag har haft fula fantasier om att bygga om en Vespajivvel likt snowhawk, typ ta en Yamaha Aerox 125a som trimmas järnet och byggs om med skida fram och någon typ av boggie bak, kommer självklart inte funka i djupsnö men kanske ledat :p
 
R

Robin

Tycker de e rätt kul å läsa om alla som skriver att just deras maskin drar alla andra skotrar på leden, borde väl resultera i att ingen skoter drar någon alls i slutändan eftersom alla går lika "hårt" efter groppiga leder.
99% beror på förare inget annat.

Stralle:Kan det möjligtvis vara han som hade en röd xcr huv som var avklippt osvosv på "hawken" ? har sett lite bilder på pixbox.

mvh/Robin
 

M.Pettsson

Välkänd medlem
6 jun 2006
770
0
16
Pite
Tycker de e rätt kul å läsa om alla som skriver att just deras maskin drar alla andra skotrar på leden, borde väl resultera i att ingen skoter drar någon alls i slutändan eftersom alla går lika "hårt" efter groppiga leder.
99% beror på förare inget annat.

Stralle:Kan det möjligtvis vara han som hade en röd xcr huv som var avklippt osvosv på "hawken" ? har sett lite bilder på pixbox.

mvh/Robin
yes de är han. wo_anne eller ngt sådant heter han. känner han jag med.
 

stralle

Välkänd medlem
21 feb 2007
402
0
16
Piteå
Stralle:Kan det möjligtvis vara han som hade en röd xcr huv som var avklippt osvosv på "hawken" ? har sett lite bilder på pixbox.

mvh/Robin
Jo, det är ju 2 avklippta huvar i en (1 svart xcr å en röd xcr) wo_anne på pixbox het han som tuckters sa :) Han ska göra en helt ny hawk nu för att polaris gasarna var typ 2 dec längre ner än gasarna från exciter motorn så då gör han om hela chassiet men behåller framdämparn/skidan och hela boggien men det andra ska han göra om :p MVH stralle
 

Livinloud

Välkänd medlem
26 dec 2005
128
0
6
Örnsköldsvik
Bumpar upp den här tråden!

Jag har hittat en snowhawk på blocket för 65k.. den sägs ha gått 15-20tim

Vad tycker ni om priset? Snowhawk fantaster?

MVH Fredrik M
 

jojje_76

Välkänd medlem
27 okt 2007
110
0
6
luleå
har kört en ett par ggr, första gången var det som att lära sig gå innan man komit på det, men efter x antal försök mm så fick man till det, skit kul grejj men inget att pinna iväg med på en långtur.

men gissar på att de kan vara svårsålda som begade, är ju inte direkt något vem som hellst köper, är ju trots allt aningen begränsad med en sådan.

tänk dig att polarna ska på en långtur med sina tvåmedade skrevraketer, tror inte att man har så kul efter en led på denna maskin i typ 5 mil =/
 

MrT

Välkänd medlem
14 dec 2005
138
0
6
Uppsala
har kört en ett par ggr, första gången var det som att lära sig gå innan man komit på det, men efter x antal försök mm så fick man till det, skit kul grejj men inget att pinna iväg med på en långtur.

men gissar på att de kan vara svårsålda som begade, är ju inte direkt något vem som hellst köper, är ju trots allt aningen begränsad med en sådan.

tänk dig att polarna ska på en långtur med sina tvåmedade skrevraketer, tror inte att man har så kul efter en led på denna maskin i typ 5 mil =/
Jag kör lika långt som de med två skidor när vi är uppe och åker. Det enda jag ser som nackdel på längre turer är att tanken bara rymmer 31 L.
Möjligen att det är lite mer krävande eftersom man inte kan sitta och slö köra på samma sätt med höken.

Har inte haft den så länge men turer kring 15 mil på en dag har jag kört utan problem.
Den största nackdelen är ju att de är så dyra här i sverige.
Annars finns det bara fördelar och dom är så stora att man inte tänker på nackdelarna.